כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
חמאס עדיין לא הגיב

דיווח: ישראל הניחה הצעה תמורת שחרור חטופים

למרות שחמאס בינתיים לא צד במו"מ, ישראל גיבשה מצידה מתווה שהונח בפני ראש ה-CIA וראש ממשלת קטאר, לפיו ישראל מוכנה להפוגה של שבוע ימים תמורת שחרור 40 חטופים לפחות

דיווח: ישראל הניחה הצעה תמורת שחרור חטופים
שחרור חטופים מעזה צילום: פלאש 90

עסקה מתחממת על הקווים? לפי דיווח של העיתונאי ברק רביד ב'וואלה', ישראל הודיעה לקטאר כי תסכים להפוגה בת שבוע לפחות בלחימה בעזה בתמורה לשחרור של כ-40 חטופים שמוחזקים בידי חמאס ברצועה. כך מפי שני בכירים ישראלים ומקור זר שמעורים בפרטי ההצעה העדכנית.

רביד מציין בכתבתו כי מדובר בהצעה ראשונה שישראל מגישה מאז סיום ההסכם הקודם לשחרור חטופים לפני כמה שבועות לאחר קריסת הפסקת האש שנמשכה שבוע ובמהלכה שוחררו מעל 100 איש, רובם נשים וילדים וגם בעלי אזרחות זרה תאילנדית ופיליפינית.

בכירים ישראלים אומרים ל'וואלה' כי חרף התנגדות חמאס, ההצעה הנוכחית שישראל מציבה מצידה משקפת את הנחישות שלה להתניע מחדש משא ומתן רציני על שחרור חטופים. בעזה עדיין מוחזקים כ-130 ישראלים וזרים, ביניהם גם שמונה אמריקנים.

ראש המוסד דוד ברנע נפגש ביום שני בוורשה בירת פולין עם ראש ה-CIA ביל ברנס ועם ראש ממשלת קטאר שייח' מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-תאני כדי לדון על האפשרות להסכם חדש לשחרור חטופים שמוחזקים בידי חמאס בעזה.

שחרור חטופים הפסקת אש חמאס מלחמת חרבות ברזל דדי ברנע קטאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד