כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
20% מהפועלים

8,000 פלסטינים חזרו לעבוד בשטח ישראל

הריבון ביהודה ושומרון הוא אלוף פיקוד מרכז ולכן החזרת העובדים לא זקוקה בפועל לאישור הדרג המדיני. בחלק מהמקרים מדובר באיסור של הפועלים להסתובב בתוך אזור התעשייה אלא רק במקום העבודה עצמו

8,000 פלסטינים חזרו לעבוד בשטח ישראל
פועלים במעבר ארז צילום: Atia Mohammed/Flash90

חודשיים וחצי לתוך המלחמה ובשקט יחסי, 20% מהפועלים הפלסטינים ביו"ש (8,000 איש) בכל התחומים, חזרו לעבוד. מדובר על פועלים באזורי התעשייה כמו ברקן ומישור אדומים ובישובים גדולים כמו אריאל. לשם השוואה, בתוך ישראל עובדים רק כ-5% (5,000) ממה שהיה לפני כן ורק במקצועות חיוניים לאור המלחמה - בתי חולים וקבורה.

הסיבה היא שהריבון ביהודה ושומרון הוא אלוף פיקוד מרכז ולכן החזרת העובדים לא זקוקה בפועל לאישור הדרג המדיני, כך דיווחה נורית יוחנן בכאן חדשות.

מעסיקים ישראלים פנו לצבא בבקשה להעסיק שוב את העובדים, ומפקדי החטיבות בכל גזרה, או במקרה של עוטף ירושלים מפקד העוטף במג"ב, אישרו נהלי אבטחה. אם המעסיקים עומדים בהם - הפלסטינים חוזרים.

בחלק מהמקרים מדובר באיסור של הפועלים להסתובב בתוך אזור התעשייה אלא רק במקום העבודה עצמו, באבטחה חמושה על חשבון המעסיק שתהיה צמודה לעובדים או בהעסקה בשעות הלילה בלבד. יש לציין כי הקריטריונים להעסקת פועלים ביו"ש דווקא מעט יותר מקלים מאשר העסקה בתוך ישראל הקטנה.

מלחמת חרבות ברזל פועלים פלסטינים יהודה ושומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד