כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"ללא כל חסמי יבוא"

בשורה לצרכנים: המהלך שהביא לייקור עלויות - בוטל

לאחר ביטול רשמיות מכ-100 תקני מזון, בוטלה גם החובה לפרסם מפרט דרישות ייחודי על גבי המוצרים | בין תקני המזון שבוטלו: פסטה, אורז, פירות וירקות קפואים, שמנים, דבש, משקאות אלכוהוליים, מוצרים שוקולד, תבלינים, גבינות ועוד

בשורה לצרכנים: המהלך שהביא לייקור עלויות -  בוטל
ילדים חרדים מול מקרר מוצרי חלב צילום: נתי שוחט, פלאש 90

ועדת הבריאות של הכנסת אישרה אתמול (שלישי) את התיקון לצו הגנת הצרכן (סימון ואריזה של מוצרי מזון). תיקון זה מהווה נדבך נוסף ברפורמה - מה שטוב לאירופה טוב לישראל, והיא נועדה לאפשר ייבוא מזון לישראל ללא כל חסמי יבוא.

כזכור בפעולה משותפת של משרדי הכלכלה והבריאות, בוטלה בחודש נובמבר 2023 רשמיותם של כ- 100 תקני מזון. בהמשך לכך, התיקון לצו, שאושר בוועדה, מבטל את חובת תיאור המפרט של דרישות ייחודיות שפירוטו נדרש רק בישראל, אשר היתה קבועה על מוצרי המזון שחלו עליהם התקנים האמורים, חובה אשר הביאה לייקור עלויות והיוותה חסם ייבוא. 

בין תקני המזון שבוטלו: פסטה, אורז, פירות וירקות קפואים, שמנים, דבש, משקאות אלכוהוליים, מוצרים שוקולד, תבלינים, גבינות ועוד

התיקון מהווה שלב נוסף ברפורמת היבוא לישראל שבבסיסה התפיסה של ״מה שטוב באירופה טוב בישראל״. תוכן הצו ייבחן מחדש במהלך השנה הראשונה ליישום, לרבות המשך בחינת חסמי יבוא כתוצאה מהתקנים שנותרו בו. ככל שיתגלה צורך בעדכונים נוספים לצורך הסרת חסמים יוגשו המלצות מקצועיות בנושא, וזאת במקביל לפעולות נוספות אותן מבצע המשרד להסרת חסמי היבוא.

 

 

קניות יוקר המחיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד