י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ההסכם נחתם

שכונות מגורים חדשות יוקמו בירושלים: אלפי יחידות דיור

נחתם הסכם בין רשות מקרקעי ישראל להדסה על השבת קרקעות לצורך תכנונן ושיווקן לטובת הקמת שכונות מגורים | מדובר על תוספת של כ-8400 יח"ד ואלפי מ"ר למסחר בעין כרם וכ- 400 יח"ד בהר הצופים וכן תוספת של כ-90,000 מ"ר לתעסוקה

שכונות מגורים חדשות יוקמו בירושלים: אלפי יחידות דיור
ירושלים צילום: Miriam Alster/FLASH90

נחתם הסכם בין רשות מקרקעי ישראל להדסה על השבת קרקעות לצורך תכנונן ושיווקן לטובת הקמת שכונות מגורים בהיקף של כ-8400 יח"ד בעין כרם והר הצופים.

הסכם העקרונות קובע כי: רמ"י תקדם תכנון ושיווק למגורים ותעסוקה בשטחים שיוחזרו למדינה תוך מיקסום פוטנציאל יחידות הדיור ושימוש יעיל ומיטבי בקרקע. מדובר כאמור על תוספת של כ-8400 יח"ד ואלפי מ"ר למסחר בעין כרם וכ- 400 יח"ד בהר הצופים. וכן תוספת של כ-90,000 מ"ר לתעסוקה.

רשות מקרקעי ישראל תשווק את המגרשים במכרזים פומביים בהתאם להחלטות מועצת מקרקעי ישראל וחלוקת התמורות תיעשה כפי הקבוע בהסכם בין הרשות לבין הדסה באופן שבו. הכספים שיועברו מרמ"י במסגרת מתווה זה ישמשו לשם פיתוחו של בית החולים.

הסכם זה הוא נוסף על השטחים שהוחזרו למדינה על-ידי הדסה, במסגרת ההסכם שנחתם בין הצדדים בשנת 2014 במסגרת הסדר ההבראה.

במסגרת מימוש ההסכם רמ"י תעביר להדסה מקדמות בסך כולל של 350 מלש"ח לצורך פיתוח בית החולים הדסה עין כרם, בפעימות על פי קצב התקדמות התכנון, המקדמות יקוזזו מהתמורות שישולמו. 

בנוסף, רשות מקרקעי ישראל תישא חלקית בהוצאות הפיתוח להקמת מנהרה חדשה שתידרש בעקבות השכונה החדשה בעין כרם.

 

 

נדל"ן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד