ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

"מערכת הבריאות נערכת מראש להגדלת המערך הפסיכיאטרי בישראל, ואתם חלק מובנה מההיערכות"

בעיצומם של ימי הלחימה, הגיע שר הבריאות הרב אוריאל בוסו לביקור מיוחד בבית מגן לחולה בירושלים

"מערכת הבריאות נערכת מראש להגדלת המערך הפסיכיאטרי בישראל, ואתם חלק מובנה מההיערכות"
שר הבריאות במגן לחולה צילום: באדיבות המצלם

את הביקור פתח השר בהדלקת נרות חנוכה ואמירת כמה פרקי תהילים לזכר החיילים והנופלים הי"ד.

בהמשך הסיור סקר לפני השר יו"ר ארגון מגן לחולה הרב בנימין פישר את הפעילות הענפה של הארגון ואת המחלקות השונות, ובפרט את התוכניות להגדלת המחלקה לבריאות הנפש 'מגן לנפש'.

בסיור השתתפו גם מנהל המחלקה לבריאות הנפש במגן לחולה הרב שלמה רייןעם הסגל הרפואי הבכיר פרופסור פסח ליכטנברג מנהל מחלקה בכפר שאול, וד"ר אלכס טייטלבאום סגן מנהל המרכז הרפואי כפר שאול ומזכיר איגוד הפסיכיאטריה בישראל.

 במהלך הסיור קיבל השר סקירה מקצועית ומקיפה על הפעילות הענפה של הארגון בנושאי בריאות הנפש בצל המלחמה, ונדונו העמקת שיתופי פעולה עתידיים בין משרד הבריאות ומערך בריאות הנפש של מגן לחולה.

לאחר דיון מעמיק עם אנשי המקצוע בתחום הנפש הודה שר הבריאות למארחיו על קבלת הפנים ואמר כי נושא הנפש קרוב לליבו, בפרט בתרופה מאתגרת זו שמדינת ישראל עוברת שינוי תפיסתי ומערכתי בכל הקשור לבריאות הנפש.

"הפצועים הרבים מהמלחמה מקבלים את הטיפול הרפואי הטוב ביותר שיש ובעז"ה יחלימו מהר, אך הנפש המצולקת תצטרך לקבל עזרה, ואנחנו במשרד הבריאות פועלים לתגבר את המערך בצורה מיטבית שתיתן מענה מהיר ומקצועי לכל נדרש במסגרת הקהילתית" אמר שר הבריאות הרב אריאל בוסו, והוסיף "הפעילות שאתם נותנים במגן לחולה היא מודל לחיקוי לשירות מקצועי, מהיר ואדיב, שניתן לפונים רבים ללא עלות, ומסייע להפחתת העומסים על מערכת הבריאות ועל כך תודתי לכם".

משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד