ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

תיעוד מרהיב של התלהקות זרזירים בשמי נחל תבור • צפו

אתמול תועדה להקת זרזירים בשמי נחל תבור שבגליל התחתון, דותן רותם אקולוג שטחים פתוחים: "אחת התופעות הכי יפות שאפשר לראות היא להקות ענק של זרזירים, שנראות כמו עננים שחורים ששטים בשמיים, ומשנים כיוונים וצורות באחידות מופלאה"

תיעוד מרהיב של התלהקות זרזירים בשמי נחל תבור • צפו
להקת הזרזירים מעל נחל תבור צילום: רינת רוסו, רט''ג

אתמול (שלישי) בשעות הבוקר נצפתה להקה של זרזירים מעל נחל תבור שבגליל התחתון, הלהקה נראתה כענן שחור ששט בשמים ושינתה צורות באופן יפיפה ומרהיב

להקת הזרזירים מעל שמי נחל תבור - קרדיט רינת רוסו רט''ג

דותן רותם אקולוג שטחים פתוחים ברשות הטבע והגנים: ״אחת התופעות הכי יפות שאפשר לראות היא להקות ענק של זרזירים, שנראות כמו עננים שחורים ששטים בשמיים, ומשנים כיוונים וצורות באחידות מופלאה. איננו יודעים בוודאות מדוע מבצעים הזרזירים תנועות הרמוניות שכאלו. ישנן כמה השערות חלקן נתמכו במחקרים. האחת היא העברת מידע בין פרטים על מקורות מזון, האחרת היא התחמקות מטורפים פוטנציאליים כמו עופות דורסים המתקשים להתמקד במטרה יחידה מעבר לכך תנו לדמיון לעוף ותהנו".

דותן מוסיף כי הזרזיר המצוי הוא ציפור יפהפייה, שנודדת אל ישראל לבלות בה את החודשים הקרים. מאות אלפי זרזירים מגיעים לארץ בכל שנה. חלק מהעופות הדורסים הללו פעילים בשעות בין הערביים שאלו שעות ההתגודדות של הזרזירים.

נחל תבור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד