י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תחזית אופטימית

אלוף פקע"ר לתושבי העוטף: "עוד שלושה חודשים תשובו הביתה"

בשיחה שקיים אתמול עם תושבים מיישובי העוטף אמר האלוף רפי מילוא כי "עד שלא יהיה מספיק בטוח לחזור - לא יעצרו את פתרון המלונות"

אלוף פקע"ר לתושבי העוטף: "עוד שלושה חודשים תשובו הביתה"
האלוף רפי מילוא צילום: Jamal Awad/Flash90

רפי מילוא, אלוף פיקוד העורף קיים אתמול (שלישי) פגישה עם תושבי היישובים מעוטף עזה. בפגישה הוא אמר להם כי בעוד כשלושה חודשים יוכלו לשוב הביתה. "הכישלון ב-7 באוקטובר יצר בעיית אמון גדולה. הוא יצר חוסר ביטחון אישי ומשפחתי ופגע בחוסן הלאומי שלנו. צה"ל שלפני 7 באוקטובר וצה"ל שאחריו לא יהיה אותו הדבר. גם החברה בישראל תשתנה. ההגנה תהיה אחרת. אנחנו כבר מבינים שהמכשול לא מספיק, הוא לא פתרון. כדי להכריע את חמאס נצטרך לגדוע את ההברחות מציר פילדלפי. נצטרך להיות גם יותר התקפיים. עוד לא עצרנו לעשות תחקיר, הרגע הזה יגיע. ברגע שנעבור לשלב מסוים בלחימה - נשאל את השאלות הכי קשות ונסיק את המסקנות. כשלנו והאחריות היא עלינו.

תוך כדי הלחימה אנחנו מבינים שהדבר ייקח זמן. אנחנו בשלבים אחרונים בצפון הרצועה וכעת נרכז מאמץ בדרום הרצועה. הסיפור בצפון הרצועה שונה מהדרום. אנחנו בשליטה מבצעית בצפון הרצועה. האיומים - חדירות וירי - ירדו דרמטית. יש קצב לחימה עם הישגים גדולים. בהמשך נשיג שליטה מבצעית גם בדרום הרצועה. נמשיך להילחם לאורך כל שנת 2024. יש לנו הרבה עבודה".

באשר לדיבורים שנשמעו לאחרונה אודות החזרת המשפחות ליישובי העוטף אמר האלוף מילוא כי "עד שלא יהיה מספיק בטוח לחזור - לא יעצרו את פתרון המלונות. התקציב יוארך עד סוף פברואר. אני מעריך איפשהו עד מרץ 2024 ניתן יהיה לחזור לבתים. בצפון הרצועה אפילו לפני".

מלחמת חרבות ברזל פיקוד העורף יישובי עוטף עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד