כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
במקביל לכוח הבינלאומי

ישראל דרשה מארה"ב: אפשרו חופש פעולה מול החות'ים

בשיחות עם גורמים אמריקנים שהגיעו לארץ דרשו בכירים ישראלים שלישראל יהיה חופש פעולה מול מתקפות החות'ים. גורם מדיני: "ישראל איננה חלק מהקואליציה נגד תוקפנות החות'ים, לצד זה ישראל שומרת על חופש פעולה בתיאום איתה"

ישראל דרשה מארה"ב: אפשרו חופש פעולה מול החות'ים
מחבלי החות'ים משתלטים על ספינה צילום: דוברות החות'ים

במפגשים שערכו עם בכירי ממשל ביידן, דרשו בכירים ישראלים לשמור על חופש פעולה סוף נגד מתקפות החות'ים, כך דווח ב"ישראל היום". נזכיר כי מוקדם יותר השבוע הודיעה ארה"ב על הקמת כוח בינלאומי נגד החות'ים.

הפשרה שהתקבלה בין ארה"ב לישראל כי ישראל אכן תוכל לפעול עצמאית מול החות'ים, אך תידרש לתאם זאת עם האמריקנים. גורם מדיני אמר כי "ישראל איננה חלק מהקואליציה שמובילה ארה"ב נגד תוקפנות החות'ים בים האדום, לצד זה ישראל שומרת על חופש פעולה בתיאום עם מובילת הקואליציה".

נזכיר כי שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין, שסיים ביום שני ביקור בן יום אחד בישראל, הודיע על הקמת צוות משימה בין לאומי לשמירת נתיבי השיט בים האדום בעקבות המתקפות של החות'ים מתימן על ספינות סחר, שלטענת החות'ים קשורות לבעלות ישראלית או שעושות דרכן לישראל. בכוח המשימה ייקחו חלק גם בריטניה, בחריין, קנדה, צרפת, איטליה, הולנד, נורבגיה, סיישל וספרד.

"ההסלמה האחרונה בהתקפות הפזיזות של החות'ים מתימן מאיימת על נתיבי השיט, מסכנת מלחים חפים מפשע, ומפרה את החוק הבין לאומי", אמר לויד. "הים האדום הוא נתיב מים קריטי, ולכן חיוני לאפשר חופש שיט ומסדרון בטוח לסחר בין לאומי. מדינות השואפות לקיים את העיקרון הבסיסי של חופש הניווט חייבות להתאחד כדי להתמודד עם האתגר שמציב השחקן הלא-מדינתי הזה, שמשגר טילים בליסטיים ומלט"ים לעבר ספינות סוחר מאומות רבות במים בין לאומיים".

מלחמת חרבות ברזל ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד