כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"לכנס בדחיפות את הקבינט"

השר בן גביר: "לעצור במיידית את הכנסת הפועלים לאיו"ש"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שיגר מכתב לראש המל"ל צחי הנגבי, בדרישה לעצור את הכנסת הפועלים מהרש"פ לעבודה ביו"ש. "לעצור במיידית את הכנסת הפועלים לאיו"ש, ולכנס בדחיפות את הקבינט לדון בנושא", כתב

השר בן גביר: "לעצור במיידית את הכנסת הפועלים לאיו"ש"
פועלים פלסטינים צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שיגר היום (רביעי) מכתב לראש המל"ל צחי הנגבי, בדרישה לעצור את הכנסת הפועלים מהרש"פ לעבודה ביישובים ביהודה ושומרון ולקיים דיון על כך. בקבינט המדיני-ביטחוני.

השר בן גביר כתב במכתבו: "עמדתי בעניין ידועה לכל - הכנסת פועלים פלסטינים מהרשות הפלסטינית תומכת הטרור לתוך מדינת ישראל, מסכנת את אזרחי המדינה, ופותחת פתח לשחזור אירועי השביעי באוקטובר. דמם של תושבי יהודה ושומרון אינו סמוק פחות מדמם של יתר אזרחי ישראל".

השר בן גביר הוסיף: "אולם גם בלא קשר לעמדתי, מדובר בהחלטה שנוגדת את עמדת הדרג המדיני, שעה שהקבינט המדיני-ביטחוני הצביע נגד הכנסת פועלים פלסטינים, למרות תמיכתו של שר הביטחון במהלך, ולאחר שהוצגה בפניו חוות הדעת של משטרת ישראל".

"אכן, ביהודה ושומרון אלוף הפיקוד הוא הריבון, אך אין ספק כי הוא אמור לפעול בהתאם למדיניות הדרג המדיני, קל וחומר בהתאם להחלטת קבינט מפורשת ותכליתה וקל וחומר בן בנו של קל וחומר בהחלטה המסכנת באופן ממשי את כל אזרחי המדינה".

השר בן גביר חתם את מכתבו: "בנסיבות אלה, אבקש לעצור מיידית את הכנסת הפועלים, ולכנס בדחיפות את הקבינט על מנת לדון בהחלטה זו, וברור לי כי מרבית חברי הקבינט יביעו התנגדות למהלך זה".

שר הכלכלה ניר ברקת כתב: "האישור שניתן להכנסת פועלים פלסטינים למפעלים בישראל הוא בניגוד להחלטת הקבינט הכלכלי. לצערי, יש מי שלא למד לקח מ-7 באוקטובר ולא מבין שמה שהיה הוא לא מה שיהיה. אסור לנו להפקיד את גלגלי המשק הישראלי בידיים של הפועלים הפלסטינים ואסור לתת לרשות הפלסטינית פרס לתמיכתה בטרור ובאירועי השבת השחורה. מדובר בסכנה מדינית, ביטחונית וכלכלית".

כזכור, היום פורסם כי חודשיים וחצי לתוך המלחמה ובשקט יחסי, 20% מהפועלים הפלסטינים ביו"ש (8,000 איש) בכל התחומים, חזרו לעבוד. מדובר על פועלים באזורי התעשייה כמו ברקן ומישור אדומים ובישובים גדולים כמו אריאל. לשם השוואה, בתוך ישראל עובדים רק כ-5% (5,000) ממה שהיה לפני כן ורק במקצועות חיוניים לאור המלחמה - בתי חולים וקבורה.

הסיבה היא שהריבון ביהודה ושומרון הוא אלוף פיקוד מרכז ולכן החזרת העובדים לא זקוקה בפועל לאישור הדרג המדיני.

מעסיקים ישראלים פנו לצבא בבקשה להעסיק שוב את העובדים, ומפקדי החטיבות בכל גזרה, או במקרה של עוטף ירושלים מפקד העוטף במג"ב, אישרו נהלי אבטחה. אם המעסיקים עומדים בהם - הפלסטינים חוזרים.

בחלק מהמקרים מדובר באיסור של הפועלים להסתובב בתוך אזור התעשייה אלא רק במקום העבודה עצמו, באבטחה חמושה על חשבון המעסיק שתהיה צמודה לעובדים או בהעסקה בשעות הלילה בלבד. יש לציין כי הקריטריונים להעסקת פועלים ביו"ש דווקא מעט יותר מקלים מאשר העסקה בתוך ישראל הקטנה.

איתמר בן גביר מלחמת חרבות ברזל פועלים פלסטינים יהודה ושומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד