כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
התקדמות במגעים

השיחות על הפסקת אש נוספת: הנייה הגיע לקהיר

הביקור מגיע כאשר ישנם דיווחים על שך שממשלת ישראל פתוחה להפוגה נוספת שתכלול עסקת שחרור חטופים | עם זאת, עדיין נותרו מספר נקודות מחלוקת  

השיחות על הפסקת אש נוספת: הנייה הגיע לקהיר
איסמעיל הניה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, הגיע לקהיר לשיחות על הפסקת אש נוספת בין ישראל לחמאס. הנייה הגיע לבירת מצרים כדי להיפגש עם מפקד המודיעין המצרי ועם גורמים מצריים נוספים, הפועלים כמתווכים מרכזיים. בינתיים, גורמים ישראלים ציינו בשיחות עם נציגי ארה"ב והקטארים כי ישראל פתוחה לעסקה. בנוסף, זיאד נח'אלה מנהיג הג'יהאד האסלאמי אמר "נצא לקהיר עם חזון ברור להפסקת אש, נסיגת הכוחות הישראליים מהרצועה ושיקום של הרצועה". עוד הדגיש שחילופי השבויים ייעשו על פי עיקרון "הכל תמורת הכל" בתהליך פוליטי שיסכימו עליו הפלגים הפלסטינים ובראשם חמאס".

הנייה מתכון לדון ב"עצירת התוקפנות" בעזה, אמר מקור בחמאס לסוכנות הידיעות AFP. העולם לוחץ הן על ישראל והן על החמאס להסכים על תנאים להפסקת אש בעזה. במהלך הפסקת האש הקודמת שנמשכה בין ה-24 בנובמבר ל-1 בדצמבר, סוכנויות בינלאומיות הצליחו לשלוח סיוע לרצועה. ישראל שחררה 240 אסירים פלסטינים וחמאס החזיר 100 ישראלים ואחרים שנחטפו במהלך התקפותיה ב-7 באוקטובר, שבהן נהרגו כ-1,200.

במקביל, הטרור הפסיכולוגי של ארגוני הטרור העזתים נמשך. הג'יהאד האסלאמי, פרסם אמש (שלישי) סרטון שכולל תיעוד של החטופים גדי מוזס בן ה-79 ואלעד קציר בן ה-47 מקיבוץ ניר עוז. גדי הוא בעלה של חנה קציר, ששוחררה מהשבי במסגרת הפעימה הראשונה של עסקת החטופים. בתיעוד נראים השניים מבקשים את שחרורם, לצד הפסקת המתקפות של צה"ל שעלולות להוביל למותם מתוך מטרה להוריד את מחיר החזרתם כגופות.

התיעוד מתפרסם יממה אחרי שחמאס פרסם סרטון ובו אות חיים משלושה חטופים מבוגרים שנמצאים בשבי בעזה – חיים פרי בן ה-79, עמירם קופר בן ה-85 ויורם מצגר בן ה-80. שלושתם תושבי קיבוץ ניר עוז. רעיותיהם של עמירם ויורם, נורית קופר ותמר מצגר, נחטפו עימם ושוחררו מהשבי.

חמאס הפסקת אש מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד