ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"מה שקרה לא באשמתכם"

ההקלטה המדהימה ששיגרה אֵם החטוף ללוחמים שהרגו אותו

"אוהבת אתכם ומחבקת מרחוק. מה שקרה לא באשמתכם ולא באשמת אף אחד מלבד חמאס. אל תהססו לרגע. אם אתם רואים מחבל – אל תחשבו שהרגתם חטוף". כך ועוד האם השכולה איריס חיים שבנה יותם שרד 70 יום וכמעט שהצליח לחזור בחיים אל חיקה ונורה בשוגג בידי לוחמי צה"ל למוות

ההקלטה המדהימה ששיגרה אֵם החטוף ללוחמים שהרגו אותו
יותם חיים ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

איריס חיים, אימו של יותם חיים ז"ל שנורה למוות בשוגג לאחר שזוהה כמחבל בש'גאעיה על ידי צה"ל, אמרה היום (רביעי) כי אין בה כעס על החיילים, והיא מבינה את המצב המורכב שהיו בו. בנוסף אמרה כי היא אוהבת, מעריכה ומחזקת את החיילים.

בהקלטה שפורסמה נשמעת איריס שולחת מסר ללוחמי גדוד 17 שירו בשוגג בבנה בעזה: "אוהבת אתכם ומחבקת מרחוק. מה שקרה לא באשמתכם ולא באשמת אף אחד מלבד חמאס. אל תהססו לרגע. אם אתם רואים מחבל – אל תחשבו שהרגתם חטוף. תגנו על עצמכם ורק ככה תוכלו לשמור עלינו".

לדבריה, ראש הממשלה בנימין נתניהו שנכח בהלווייתו של יותם, אמר לה שיקבל עיטור כבוד מצה"ל. הדבר גרם לה התרגשות רבה - משום שבנה לא שירת בצבא מסיבות רפואיות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לנחם את משפחתו של יותם חיים. נתניהו אמר להורים: "עוד לא נתקלנו באנשים שמחלצים את עצמם, מדובר בתעוזה רבה". עוד הוא הוסיף שיבחן את בקשת המשפחה שהמדינה תכיר ביותם.

ביום שישי האחרון נודע כי כוח צה"ל ירה באותו בוקר בסביבות השעה 10:00 - למוות בשוגג בחטופים יותם חיים, אלון שמריז שנחטפו מקיבוץ כפר עזה וסאמר פואד אל-טלאלקה מחורה, שנחטף מקיבוץ ניר עם. הכוח זיהה אותם כחשודים במהלך פעילות בתוך סמטה, סבר שהם מחבלים - ולכן ירה בהם, והרג אותם. בבדיקת הגופות התברר ששלושה מהם הם חטופים ישראלים שהוחזקו בידי חמאס מאז ה-7 באוקטובר.

חטופים מלחמת חרבות ברזל חיילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד