כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
אין עסקת חטופים באופק

יממה וחצי ללא אזעקות בדרום | חיזבאללה מעדכן על ההרוג ה-118

לראשונה מאז ה-7 באוקטובר למעט שבוע הפסקת האש לשם מימוש שחרור חטופים, לא נרשמו אזעקות ביישובי הדרום מזה יממה וחצי. עם זאת נרשמו אזעקות ושיגורים בצפון ובגולן | הנשיא ביידן מודיע כי אין עסקת חטופים באופק למרות שהניסיונות נמשכים | כל העדכונים מכל הזירות

יממה וחצי ללא אזעקות בדרום | חיזבאללה מעדכן על ההרוג ה-118
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

היום ה-75 ללחימה עובר ללא אזעקות כלל בדרום, הסיבה לא ידועה אולם יתכן כי העמקת פעילות כוחות צה"ל מקשה על מחבלי חמאס שאלפים מהם נהרגו ונשבו - לשגר רקטות. השיגור האחרון היה אתמול (שלישי) בשעה 15:57 לעבר היישוב סופה בעוטף עזה. עם זאת נרשמו היום כמה אזעקות ושיגורים ליישובי הצפון וליישובי צפון רמת הגולן הסמוכים לגבול סוריה.

בתוך כך, נמשכים הניסיונות להוביל לעסקה של שחרור חטופים נוספים משבי חמאס והג'יאהד האסלאמי, כאשר לפי ההצעה האחרונה שדווחה ישראל מסכימה להפגה בת שבוע ימים תמורת שחרור כ-40 חטופים. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר היום כי לא נראית עסקה בקרוב.

כל העדכונים:

01:47 - דוברות המשטרה: בהמשך לאזעקות האחרונות בצפון, המשטרה מטפלת כעת במספר זירות נפילה של פריטי רקטה בסביבת העיר קרית שמונה ללא נפגעים, נזק נגרם לרכוש.

שוטרים וחבלני המשטרה של מחוז צפון מבודדים כעת את זירות הנפילה וסורקים אחר שרידים נוספים, לשם הסרת סיכון נוסף לציבור.

00:55 - בחיזבאללה לקחו אחריות על הירי לעבר קריית שמונה אחרי חצות. בהודעה נאמר שמדובר בתגובה על המשך הפגיעה של ישראל בכפרים ובבתים של אזרחים. נאמר ששוגר מטח של קטיושות. בחיזבאללה הוסיפו כי הם לא יאפשרו פגיעה באזרחים ולא יאפשרו להפוך את הכפרים והעיירות הלבנוניות לשטח הפקר.

00:13 - אזעקות בקרית שמונה ובאצבע הגליל.

23:28 - בכיר הלשכה המדינית של חמאס, אוסאמה חמדאן: "הפלסטינים לבדם יחליטו מי ישלוט בעזה, איננו מודאגים". רמז לאבו מאזן: "כל מי שמשלה את עצמו שיוכל לבוא לעזה או לפיסת אדמה בפלסטין על טנק ישראלי או אמריקני - ייכנס להיסטוריה שלנו כסוכן ובוגד".

23:17 - דני, אביו של עמרי מירן שנחטף, מספר בגל"צ: "אנשים באים לכיכר וכל אחד עם השגעון שלו, ממציאים מידע. ערב אחד בא אלי מישהו ואמר לי -'היום היום, הלילה משחררים 60', מה תגידי לו?".

23:05 - נשיא צרפת עמנואל מקרון על המלחמה בעזה: "המשמעות של מלחמה בטרור היא לא לשטח את כל עזה ולתקוף אוכלוסייה אזרחית בצורה חסרת הבחנה".

22:56 - מועצה אזורית בנימין: "אנו מודיעים בצער על נפילתו בקרבות הגבורה בעזה של לוחם צה"ל לביא גיהסי הי"ד תושב היישוב חשמונאים בבנימין. מועצת בנימין וקהילת חשמונאים עוטפות את ההורים אורית ויעקב ואת האחים נועם, יגל וידידיה בשעה קשה זו. אנו נמשיך ונלווה אותם בכל שידרש".

22:31 - דיווח בוול סטריט ג'ורנל: חמאס דחה את הצעת ישראל להפוגה בת שבוע בתמורה לשחרור 40 חטופים.

22:22 - מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר מפקדה מבצעית של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב רמת הגולן, זוהו ארבעה שיגורים משטח סוריה שחצו לשטח ישראל. כוחות צה״ל תקפו את מקורות הירי וכן עמדה צבאית של צבא סוריה.

בנוסף, כוחות צה"ל זיהו מספר מחבלים שהתקרבו לגדר המערכת משטח לבנון לאורך הגבול במרחב מטולה. הכוח ירה לעברם, זוהו פגיעות.

22:20 - שב"ס מעדכן שנקבע מותו של אסיר ביטחוני מכלא קציעות. האסיר, בן 38, תושב יהודה ושומרון, משוייך לארגון פתח, נקלט בשב"ס במאי 2005 ומרצה מאסר בגין ניסיון לרצח, ירי לעבר אנשים, חברות בארגון לא מוכר, קשר לגרימת מוות בכוונה ואימונים צבאיים. "כבכל אירוע מסוג זה, נסיבות האירוע ייבדקו", נמסר.

21:53 - חיזבאללה מודיע על ההרוג ה-118 - איבראהים עבד א-רדא רסלאן.

21:39 - איוונקה טראמפ ובעלה ג'ארד קושנר, בתו וחתנו של דונלד טראמפ - ינחתו מחר בישראל. השניים יגיעו מטיסה ממיאמי לתמוך בישראל בזמן המלחמה.

21:17 - גורם ישראלי בכיר מצוטט ב'חדשות 12': "חמאס עוד לא נמצא בתוך העסקה, הוא חי בתחושה מדומה ומעלה מחירים".

20:44 - גורם מדיני: תושבי עזה החרבה לא יחזרו לבתיהם עד סוף המלחמה.

20:28 - דובר צה"ל הגרי: "בכירי חמאס פעלו מרובע הבכירים גם כדי לנהל את הלחימה ב-7 באוקטובר. מתוך לב העיר עזה יכלו בכירי חמאס להגיע לבית החולים שיפא, לצאת לאמבולנס ולנסוע דרומה לחאן יונס. נגיע גם למקומות המסתור של בכירי חמאס במרחב חאן יונס. אנחנו קודחים בקרקע".

20:25 - דובר צה"ל דניאל הגרי בהצהרה היומית: "שמענו בסרטון זיהוי קולי וודאי של שלושת החטופים שנורו ע״י כוחות הצבא, חמישה ימים לפני שנורו בשוגג על ידינו. הם הצליחו לברוח כי חיסלנו את המחבלים שהחזיקו בהם. נציג את התיעוד לציבור אחרי שנברר את כל הפרטים ומסור אותם למשפחות".

20:18 - בתי החולים סורוקה, הדסה עין כרם ובילינסון קלטו ביממה האחרונה 30 חיילים שנפצעו באזורי הלחימה ברצועת עזה. ששה מהם במצב קשה ושניים במצב בינוני >> לדיווח המלא

20:00 - צה"ל חושף: הושלמה ההשתלטות על מרכז ההנהגה של חמאס ברצועת עזה; תיעוד מיוחד מפעילות הכוחות מעל ומתחת לקרקע. >> לדיווח והתיעודים המלאים

19:36 - המרכז הרפואי הדסה: אל יחידת הטראומה בהדסה עין כרם פונו היום (רביעי) במסוק 3 חיילי צה״ל מאזורי הלחימה בדרום. שניים במצב קל ואחד במצב בינוני, כולם עם פגיעות רסיסים והדף.

19:21 - אזעקות ביישובים בגבול סוריה: עין קנייא, מסעדה

19:20 - מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, קיים היום, סיור מבצעי עם מפקד אוגדה 98, תת-אלוף דן גולדפוס וכוחות אוגדה 98 בחאן יונס. האלוף שוחח עם המפקדים והלוחמים על המשך הלחימה:

19:12 - הנשיא ביידן: עסקת חטופים לא צפויה בקרוב. לדיווח המלא

 

מלחמת חרבות ברזל אזעקה עזה חמאס חטופים חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד