י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
לקראת שינוי שם המלחמה

ועדת השמות הממשלתית תתכנס בשבוע הבא

בשבוע הבא תכונס ועדת השמות הממשלתית לדיון מיוחד בסוגיית שינוי שמה של מלחמת "חרבות ברזל". כל הפרטים על השמות שהוועדה תבחן

 ועדת השמות הממשלתית תתכנס בשבוע הבא
כוחות צה"ל צילום: דובר צה"ל

ועדת השמות הממשלתית תתכנס בשבוע הבא לדיון מיוחד בסוגיית שינוי שמה של מלחמת "חרבות ברזל" שנפתחה ב-7 באוקטובר, כך דווח בכאן רשת ב.

השמות אותם הוועדה תבחן הם: 1. מלחמת בראשית. 2. מלחמת שמחת תורה. 3. מלחמת משיב הרוח. בדיון ישתתפו נציגים ממשרד ראש הממשלה, ממשרד ההסברה, מהמשרד לביטחון לאומי, מהמל"ל ומצה"ל.

כזכור, בישיבת הממשלה האחרונה דנו השרים וראש הממשלה נתניהו בהחלפת שמה של מלחמת חרבות ברזל מאחר ולטענת נתניהו זה לא נשמע טוב.

כך התנהל הדיון על שם המלחמה בין השרים לנתניהו. נתניהו למזכיר הממשלה: "צריך לשנות את השם ולחשוב על שמות אחרים". ‏מזכיר הממשלה יוסי פוקס: "אפשר להביא את זה להחלטת ממשלה ".

ראש הממשלה נתניהו: "אולי נקרא לה ׳מלחמת עזה׳?" ‏השר אוריאל בוסו: "רה"מ, אל תשכח שאתה עדיין גר ברחוב עזה". השרים עמיחי שיקלי ועמיחי אליהו:" אולי נקרא לה ׳מלחמת בראשית׳ זה פרשת השבוע. ומתחילים מחדש". ‏נתניהו: "זה רעיון טוב. נשמע מצויין גם באנגלית - ׳the genesis war׳"?.

‏השר מרגי: "אולי אפשר לקרוא לה ׳משיב הרוח׳". נתניהו: "נחשוב על שם ונביא החלטה מגובשת ומסודרת. ׳חרבות ברזל׳ נשמע לא טוב".

בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד