י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מהדורת ערב צום

לייבל'ה: הח"כ החרדי שנתפס על מהירות מופרזת

והשבוע בלייבל'ה: הח"כ החרדי שנתפס נוהג במהירות מופרזת | מה ראה לייבל'ה במסכים של גור? | העיתונאי מ'הארץ' שתרם ל'בית מתתיהו' | השר שהמריא לגרמניה | הקבלן החרדי שנכנס בזכות הגביר לטרקלין | וגם: כל אירועי זאת חנוכה והמתברכים בחצרות הקודש

לייבל'ה: הח"כ החרדי שנתפס על מהירות מופרזת
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

בעוד לייבל'ה סיים את ימי החנוכה ונערך לקראת צום עשרה בטבת הוא שמע השבוע ווארט חזק לגבי אלו שממהרים לאכול בליל שבת השבוע עקב הצום; האם בגלל הצום אפשר לוותר על 'שלום עליכם' ו'אשת חיל' ולהתחיל מיד בקידוש בכדי לא להתעכב בגלל הרעב? אחד הרבנים ענה שכדאי שהוויתור על ה'אשת חיל' יהיה בהסכמה עם הרעייה כי אם לא גם 'שלום עליכם' לא יהיה.

במוצאי שבת האחרונה התגנב לייבל'ה לאחד מהשטיבלא'ך של גור ברחבי הארץ והציץ למצגת ההיסטורית שהוקרנה (באישור "וועדת הפיקוח על הקרנות וארועי התרמה") שם ראה את הבוחן הרב שפירא הליטאי מדבר בשבח הרבי מגור ומספר שהרבי לא חש בטוב ושקל לוותר על ארוע מבחן מזומנים שנערך בערב חנוכה, אמנם, לאחר המבחן אמר לו הרבי שהוא חש בטוב וחזר לאיתנו. לייבל'ה ראה ושמע את זקני החסידים מספרים על תקומת האיחוד ושמע את המשפיע הרוחני המשגיח הרב אברהם שעי'ה גולדפלם מישיבת אמרי אמת בבני ברק שאומר ש"אידישקייט זה כסף". סרטון שהפך לויראלי ברשתות. 

אחד מחברי הכנסת החרדים יש שיאמרו לא מהוותיקים נתפס השבוע על ידי המשטרה נוהג על מהירות מעבר למותר בחוק. יודעי דבר כי הח"כ שגר בירושלים ניצל לאחר שהשוטר ויתר לו. 

לייבלה מגלה טפח ומכסה טפחיים: עו"ד צמרת עבר השבוע טיפול פרוצודורלי בבית חולים במרכז, לייבל'ה מאחל לו בריאות איתנה ורפואה שלימה. 

לייבל'ה פתח את עיתונים החרדים וראה את המודעה בה מחפשים משנה למנכ"ל לקרן למורשת הכותל. מוזמנים להגיש מועמדות.

במסגרת סיום מגבית הבנייה לבניין של ישיבת 'בית מתתיהו' בבני ברק בעוד ראש הישיבה זקוק לרחמי שמים מרובים ראה לייבל'ה על המסך תרומה מעיתונאי 'הארץ' אהרן רבינוביץ שתרם תרומה נכבדה לרגל סיום שנת המס. 

לייבל'ה הגיע לזאת חנוכה בחצר ערלוי שם ראה את בכירי שלומי אמונים השר פרוש, ראש העיר ביתר רובינשטיין וראש העיר אלעד פרוש כשהם מסתופפים במעמד ההדלקה אצל הרבי, שחזר לראשונה לחסידיו לאחר שאושפז בעקבות אירוע מוחי קשה. 

את הפקח של גדולי ישראל שלא מפסיק לתת דוחו"ת ושומר על סדרי התנועה בעיר התורה והחסידות ראה לייבל'ה מקבל 'חנוכה געלט' מהרבי מויז'ניץ. 

אצל האדמו"ר מביאלא פשיסחא ברחוב חבקוק ראה לייבל'ה את ראשי מעדני זהבה האב ר' אביגדור פטרון החסידות, ובנו ר' מוטי ב'לחיים' בהילולת ה'ברכת צבי' מביאלא זצ"ל. 

אפרופו מעדני זהבה, לייבל'ה ראה את ח"כ אלעזר שטרן מ'יש עתיד' מגיע לרכוש את ה'הערינג' המוצלח ביותר במזרח התיכון. 

ואפורפו האוכל המוכן, לייבל'ה הזדרז לסגור את המדור בהתרגשות עצומה לקראת אכילת מטעמי השבת ללא הפסקה במסעדת השף היוקרתית "דה רסטרונט" מבית מלון "גלי צאנז" בנתניה. לייבל'ה יודע לספר כי מהיום ומידי ליל שישי יהיה ניתן ליהנות במקום ממיטב מאכלי השבת במחיר אחיד וללא הגבלה כאשר ב-180 שקלים בלבד אוכלים ואוכלים מכל הבא ליד. לייבל'ה כבר בשעה הקרובה מתכנן לנסוע למקום ולשבת סביב שולחן המלכים VIP עד השעות הקטנות של הלילה. ואיך אפשר בלי הזמנה לציבור הקוראים: כולם מוזמנים לבוא ולהתפנק.

את הרב דוד מרגלי יו"ר הוועד העולמי של מאקאווא ראה לייבל'ה מגיש את תהילים 'אהל משה' לאדמו"ר מבעלזא. הרבי מבעלזא ברכו והרב מרגלי סיפר על נס ההצלה מהתאונה בהונגריה. 

בחצר פרמישלאן ראה לייבל'ה בזאת חנוכה את העיתונאי אבי גדלוביץ' שלקח הפוגה מהמלחמה וקיבל 'חנוכה געלט' לשמירה מהרבי.

את הנכד המסור של עמוד ההוראה הגר"י זילברשטיין ר' חיים מלין העומד מאחורי קו 'שיח יצחק' המפיצה את תורתו של הרב ראה לייבל'ה כשהוא עומד על המשמר ומקליט כל דבר מדברי הרב זילברשטיין. 

בארה"ב ראה לייבל'ה את הרב יצחק פרנקפורטר, עורך של עיתון 'עמי' מקבל הספר החדש מאת זקן הפוסקים באמריקה הגאון רבי דוד קאהן. 

באחד ממלונות מפוני הצפון בירושלים פגש לייבל'ה במעלית את עורך בטאון 'הדרך' אברהם דב גרינבוים ביחד עם השייח' טאריף מנהיג העדה הדרוזית בישראל שביקש תמונה במעלית.

בין ההמונים הרבים שהצליחו להשתחל למירון ביום המסוגל זאת חנוכה, למרות גזירות והגבלות השלטונות, ראה לייבל'ה את ראש רשימת אגודת ישראל בירושלים ואיש מירון, צחי ברים, חוגג בהתרגשות חלאק'ה לבנו בחצר ציון הרשב"י שבאתרא קדישא.

את מנכ"ל אתר JDN הרב יואל סילבר המקורב אצל האדמו"ר מביאלא ראה לייבל'ה מתברך בחביבות בזאת חנוכה לאחר ההדלקה.

ראש הממשלה לשעבר והחכ"ל הרב יוסף בא-גד ראש ישיבת נחלים נצפה השבוע בבני ברק בתפילת ערבית בבית המדרש ווישווא. 

לייבל'ה המריא השבוע לחו"ל, אל תשאלו לאיפה כי לייבל'ה נמצא בו זמנית בכל המקומות. לייבל'ה שהגיע לטרקלין הלך קודם לעשן בכלובים שנפתחו בחסדי שמים ושם ראה את עוזריו של השר מיכאל מלכיאלי תופסים סיגריה רגע לפני טיסה לגרמניה. 

בטרקלין ראה לייבל'ה את הקבלן הצעיר ישראל פלדמן שנכנס בסיוע הגביר מפתח תקווה, לאחר שלא צבר מספיק נקודות באל-על. בכורסאות המהודרות ראה לייבל'ה את השר מלכיאלי, שטס לגרמניה לחיזוק הקהילות היהודיות כאשר גל האנטישמיות הולך וגובר, משוחח ארוכות עם ידידו הקרוב פלדמן. 

בטיסה עצמה ראה לייבל'ה את אחד מרבני אירופה יחד עם הגביר מפתח תקווה ברוך שטרן שטס לבדוק את כשרות הסקי באוסטריה. 

במינכן ראה לייבל'ה את השר מלכיאלי וראש מטה השר עקיבא חופי בדרכם לתפילת שחרית בבית הכנסת המרכזי בעיר.

משלחת עיתונאים חרדים שמבקרת בימים אלה בפולין מטעם חברת סאן דור מבית אל על, שמחדשת את יעדי הטיסות לורשה ולקרקוב, ביקרה בפשיסחא הויף שם קיבל העיתונאי יענקי פרבר מ'בחדרי חרדים' ברכה מהרבי מביאלא ב"ב שחידש את בואם של ההמונים למקום. 

ברחובות פולין הקפואה ראה לייבל'ה את ארל'ה סמט לצד אברהם רכטשפר מ'המבשר', ישראל מאיר מ'משפחה' ומשה ולדר מ'בקהילה' כשהם קופאים מקור ושומעים הסברים על פולין של פעם. 

צמד הצלמים האב שוקי לרר ובנו נפתלי לרר סיימו לצלם את אחרוני הפתילות שנשרפו בזאת חנוכה והמריאו לגיאורגיה שם בשלג בהרים עשו תחרות. מי שמנחש מי ניצח שיכתוב בתגובות למטה. לייבל'ה סקרן.

בחסידות בעלזא התבשרו בערב זאת חנוכה על השידוך שסגר דובר החסידות יהושע וינברגר לבנו. באותו יום גם סגר שידוך חיים שמואל רנד מ'קול בעלזא' וכך יצא שבחדר השידורים בבניין 'אגרויסע שטיב' נפגשו החתנים ולחצו ידיים. 

בחתונת בנו של הנגיד בערל זיסקינד שנערכה בלונדון ראה לייבל'ה סוד שיח בין גדולי הגבאי בעולם החסידי, הרב שמעון וולף קליין מבעלזא והרב משה 'גאבע' פרידמן מסאטמר כשהם מסתודדים בפאתי האולם. 

בארה"ב ראה לייבל'ה בחנוכת הבית של סאטמר את גדולי הנגידים בעולם שהגיעו לחנוכת החיידר של בניין 'ליפא פרידמן' בבורו פארק שעלה מיליוני דולרים. קודם למעמד התאספו הנגידים עם הרבי בחדר שם ראה את לואי שיינר, נחום זלמן רוקח ויואלי לנדא. 

הרה"ח הישיש רבי משה ביגעלאייזן מזקני חסידי בעלזא עבר השבוע לכובע סאמעט חדשני ביותר. 

ביציאה מהר המנוחות ראה לייבל'ה את אייזיק ראב משב"ק האדמו"ר מערלוי לצד הצלם המפורסם א.מ.ש מבעלזא אחרי תפילת יארצייט משפחתית.  

אז אחרי המודעה ותחרות הפיצוחים ב'שלום זכר' הענק של וולוה קירשנבוים בביתר, לייבל'ה שלא נתקל בדבר הזה, שמע רמקולים רבי עוצמה בצהרי שישי בביתר שהזמינו את הציבור ל'זוכער' הענק. לכל הדואגים היה הרבה פופקורן עד השעות הקטנות של הלילה. 

בלשכתו של שר הבריאות פגש לייבל'ה את יו"ר ש"ס טבריה יוסי אוקנין ועוזרו המסור יוסף חיים כהן בהתייעצות לאחר החלטת השר ארבל שלא לדחות את מועד הבחירות המקומיות.

במטה הארצי של משטרת ישראל פגש לייבל'ה את סמנכ"ל ארגון 'חברים' מאיר זיידורף לאחר סבב פגישות עבור שיבוץ בני השירות אזרחי במחוז ירושלים.

את גדול הזמר חיים ישראל פגש לייבל'ה באירוע מלווה מלכה בוטיק בסלפי עם אמן המייתרים איציק עקשטיין.

ועוד במוצ"ש: האדמו"ר רבי יצחק מאיר מורגנשטרן מ'תורת חכם' נצפה יוצא לאחר שבת באומן לסבב קברי צדיקים באוקראינה בספרינטר מיוחד של פאייכלה יחד עם המשמשים. 

בהכנות להילולת ה'בבא סאלי' זצ"ל שתתקים בהתאם להנחיות, כבר בעיצומן. במתחם הציון נצפה מעתיר בתפילה על הכלל והפרט יו"ר ארגון לב מלכה הרב אהרן אברמן יחד עם הרב שלמה ברויאר.

לייבל'ה הגיע השבוע לשמחת האירוסין לבן הנגיד הרב שמואל שטיינר מחשובי חסידי ויז'ניץ שנערכה בבני ברק, שם ראה את הרה"צ רבי חיים מאיר הגר בשמחה כשלידו מסתודדים זליג אורלנסקי מנכ"ל יתד נאמן עם המשב"ק לבית ויז'ניץ בן ציון שטנגר. 

ובמיאמי שהפכה לכתומה פגש לייבל'ה את אלי ביר נשיא איחוד הצלה והמנכל אלי פולק מנצחים השבוע על ערב גאלה לטובת הארגון.

במהלך הערב ראה לייבל'ה קידוש ה' מהו והאזין בקשב רב לסיפורו של המתנדב שלום אביטן על הצלת חיים תחת אש בשמחת תורה.

בטיסה חזרה ממיאמי פגש לייבל'ה במחלקת הביזנס את בתו החרדית של נשיא ארה"ב לשעבר איוונקה טראמפ ובעלה ר' ג'ארד קושנר שנחתו היום בארה"ק לביקור בעוטף עזה.עוד נראו במחלקה: המוזיקאי עידן רייכל לצד ידוענים ישראלים רבים. לייבל'ה התבקש לא לצלם.

העיתונאי החב"די הצעיר לוי נוישטט הגיע השבוע לשמחה משפחתית בברוקלין, פגש את מרדכי בן דוד ולא פספס סלפי עם גדול הזמר.

ברכות לעיתונאי שלמה רייכמן רק בן 17 שהתקבל ככתב חרדי בגל"צ. רייכמן התחיל את דרכו בבית הספר לתקשורת 'הקתדרה' מיסודו של העיתונאי הבלתי נשכח ר' יצחק נחשוני ז"ל. לפני המלחמה החל את דרכו כאיש הרשת של רדיו 'קול ברמה' ואחראי על הציוצים בשעות הבוקר. עם פרוץ המלחמה תפס את משבצת הכתב המדיני והכלכלי של הרדיו הספרדי ואף זכה לשבחים ממנכ"ל הרדיו כששאל שאלה נועזת את נתניהו במסיבת עיתונאים. לייבל'ה תוהה מי יהיה מעתה ואילך הכתב ה'מדיני' וה'כלכלי' של קול ברמה כי אחרת איך יתעדכן העם בישראל?

לפינת השמחות והמזל טובים השבועית 

ברכת מזל טוב ליהודה עוביידי מ"מ ראש העיר ביתר לרגל שמחת בר המצווה לבנו.

ברכת מזל טוב לר' רפאל צבי פאר משב"ק האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק לרגל שמחת נישואי בתו השבוע ולרגל שמחת פדיון הבן לנכדו. לרגל השמחות ערך הרבי סדרת שמחות במעונו. 

ברכת מזל טוב חמה ולבבית לשימי בלוי, יועץ השר מאיר פרוש, לרגל הולדת הבן בשעטו"מ. השלום זכר יתקיים בליל שבת בבניין ת"ת באיאן רח' בני ברית בירושלים.

ברכת מזל טוב למרדכי קרויס מנכ"ל 'קליקול' תקשורת ומנהל 'קול אנ"ש' של חסידות תולדות אהרן לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב לעסקן ואיש החסד מוטי פריד יו"ר 'עזרת אחים' לרגל שמחת נישואי בנו השבוע. 

ברכת מזל טוב לבחור החשוב יוסי רוב מחשובי ותיקי תלמידי כולל 'עמלים בתורה' לרגל אירוסיו בשעה טובה ומוצלחת.

לסיום, ברכת מזל טוב לאשת החסד מעמודי התווך של העיר מודיעין עילית הגב' שדמי העובדת סביב השעון, בעזרה ובנסיעות מטעם "עזר מציון" ומחשבה על האחר בעזרה למען חולים ובני משפחותיהם לרגל שמחת נישואי בן הזקונים בשעה טובה. 

לייבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד