ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
אחרי 5 שנות מחלה

היתומים ממררים בבכי: "חלמתי שאבא ישתתף בבר-מצווה שלי"

חמש שנים התמודד הרב מרדכי חלפון זצ"ל עם המחלה הממארת שהחלה להתפשט בריאותיו ועברה למקומות נוספים בגוף • המשפחה היתה תלויה בו, ופטירתו הותירה אותם שבורים ורצוצים שתי בנותיו התעלפו בהלוויה קורעת הלב • המבוגר מבין ילדיו בן 16 והקטנה בת שלוש

היתומים ממררים בבכי: "חלמתי שאבא ישתתף בבר-מצווה שלי"
הרב חלפון זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

טרגדיה קשה בבית שמש ובת ים, עם פטירתה של הרב מרדכי (מוטי) חלפון בדמי ימיו, והוא בן 48 בלבד. זאת, לאחר שבמשך חמש שנים התמודד עם המחלה הממארת שהחלה לקנן בריאותיו והתפשטה לשאר חלקי גופו.

בפטירתו הותיר את אשתו האלמנה עדי בת ה-43 תבלחט"א, ושמונת ילדיהם שהגדול מביניהם תלמיד ישיבה כבן 16 והקטנה בת שלוש.

בן ה-11 התפרק לאחר הלוויה: "חלמתי שאבא ישתתף בבר מצווה שלי" הוא בכה בדמעות. חמש שנים של סבל, שכולם היו בטוחים שיסתיימו באושר גדול, ועכשיו התרסקו אל המציאות. גם הבן הגדול בן ה-16 בכה "אני הייתי בטוח שאבא ילווה אתי לחופה שלי, לא רוצה להיות חתן יתום..."

לתרומה ל-8 היתומים הקליקו כאן>>>

"הכאב איום ונורא", אומר אחד מידידי המשפחה, "הם היו תלויים בו, הוא היה סלע איתן עבור המשפחה, ממש הקרקע שעליה הם ניצבו. כשהוא נפר הם אבודים, אשתו עדי מרוסקת, עד עפר. שתי בנות התעלפו בהלוויה מרוב צער, זה לא משהו שרואים כל יום".

הרב חלפון היה אברך כולל, שקדן ועניו, כל כולו אומר צניעות וענווה. הוא נהג לכנות את עצמו 'מוטי' בפשיטות, למרות שהיה ראוי לתואר 'הרב מרדכי' ויותר מכך. הוא חי עם הקב"ה והיה זקוק להערכה של הקב"ה, ולא של אף אחד אחר.

"ראו את החכמה על הפנים שלו", מספר החבר, "ממש התקיים בו המאמר 'חכמת אדם תאיר פניו'. הוא היה איש אשכולות, אהוב מאוד ונחמד מאוד, זאת אבדה גדולה מאוד לכל מי שהכיר אותו".

האובדן הגדול ביותר הוא כמובן לרעייתו האלמנה, ולבניו ובנותיו. הבן הגדול של הרב חלפון הנו בן 16 בלבד, ובתו הקטנה בת שלוש. שמונה ילדים הותיר בסך הכל, וכעת נאלצת עדי שתחי' להתמודד עם הגידול והפרנסה שלהם בכוחות עצמה, בלי עזרתו של בעלה המנוחה.

במש ך שנים התגוררה המשפחה בבת ים, ובאחרונה עברה לבית שמש. לאחר ימי השבעה, מתכוונת האלמנה לשוב עם ילדיה לבת ים, משום שהיא נזקקת לתמיכה של השכנות והידידות הוותיקות, ושל בני המשפחה.

"המשפחה חייבת את עזרת הציבור כדי לשרוד, כדי להתאושש, כדי שהילדים יוכלו להמשיך ולגדול כשאיפתו של הרב חלפו המנוח.

"אנא, עזרו להם להמשיך את החיים. עזרו להם להתרומם מהאסון שפקד אותם, ולהמשיך את הפריחה והשגשוג. וכל המרחם על הבריות, מרחמים עליו מן השמים".

לתרומה ל-8 היתומים הקליקו כאן>>>

 

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד