ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
חשיפה

גביר רכש מבית מכירות את השטריימל של רבי חיים בסכום עתק

חשיפה: איש עסקים אמריקאי רכש באמצעות בית מכירות מפורסם, את השטריימל של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי זצוק"ל בסכום עתק של 1,800,000 דולר. הסיפור המלא

גביר רכש מבית מכירות את השטריימל של רבי חיים בסכום עתק
הגר"ח קנייבסקי בחול המועד פסח צילום: שוקי לרר

מאז הסתלקותו הפתאומית של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי זצוק"ל ביום פורים דמוקפין לפני שנתיים, עסקי מכירות חפצי קודש של גדולי ישראל הגיעו לממדים שהשוק לא ראה מעולם, חפצי הקודש וחפציו האישיים של מרן שר התורה זצוק"ל שוברים שיאי מכירות בכל פעם.

ככל שעובר הזמן ונמכרים חפצים נוספים, השוק מתייקר אף יותר, זאת בשל כך שנותרו חפצים מועטים ממה שהיה קיים לפני שנתיים. כיום ישנם אנשי עסקים בעלי הון שמנסים לרכוש חפץ כלשהוא של מרן שר התורה זצוק"ל ומוכנים לשלם בעבורו סכומים אסטרונומיים אך מגלים שהחפץ כבר נמכר. היו מקרים בהם גביר מסויים רדף אחרי חפץ של מרן שר התורה שכבר נמכר אך הגביר חשק בו מאוד והלך לחפש אחרי הקונה בכדי לנסות לרכוש ממנו את החפץ בסכום גבוה אף יותר.

רוב מוחלט של מכירות אלו נשארים חסויים ביותר משום שהרוכשים חוששים מגניבות ופריצות של גנבים שינסו לפרוץ לביתם לגנוב את החפץ היקר. הרוכשים נוהגים לשמור את החפץ במקום קרוב אליהם כסגולה מיוחדת לשמירה עליונה והגנה מכל המזיקים.

סיפור מכירת השטריימל גם הוא נשמר בסודיות רבה, אך בחדרי חרדים הצליח לקבל את המידע על דבר הרכישה ולחשוף כאן בפניכם את פרטי העסקה: איש עסקים אמריקאי גדול מאוד ששוויו מוערך במאות מליונים רכש מבית מכירות מפורסם את השטריימל אותו נהג לחבוש מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי זצוק"ל בימים טובים בקידוש ובברכת המזון, לאחר שקיבלו בירושה מחמיו מרן פוסק הדור הגרי"ש אליישיב זצוק"ל. אותו איש עסקים רכש את השטריימל, לאחר משא ומתן ארוך, בסכום אסטרונומי של מליון ושמונה מאות אלף דולר!

הרכישה מתבצעת קרוב לשנתיים לאחר פטירתו של מרן שר התורה זצוק"ל כאשר במהלך התקופה הארוכה הזו רבים ניסו לרכוש את השטריימל, אך רק כעת כאמור, סמוך ליום היארצייט השני של מרן שר התורה זצוק"ל, הצליח אותו איל הון לרכוש את השטריימל ולהעבירו אליו לארצות הברית.

 

הרב חיים קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד