ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
טילי תבערה

דיווח ערבי: "ביממה האחרונה - הסלמה בצפון, צה"ל תקף 32 ק"מ מהגבול"

היומון העיתון א-שרק אל-אווסט מדווח כי לאחר שישראל הציתה מספר שריפות בצד הלבנוני החיזבאללה העלה את כמות ואיכות הטילים המשוגרים לישראל

דיווח ערבי: "ביממה האחרונה - הסלמה בצפון, צה"ל תקף 32 ק"מ מהגבול"
לוחמים בצד הלבנוני צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

העיתון א-שרק אל-אווסט, היוצא לאור בלונדון, דיווח כי במהלך 24 השעות האחרונות מתרחשת הסלמה במערכה בין ישראל וחיזבאללה. לפי הדיווח ההסלמה מתבטאת בכך שחזבאלה החלו לתקוף את ישראל באמצעות טילי תבערה. עוד מדווח כי הטילים שוגרו לכוונה של ישראל לאחר שתקיפות צה"ל הציתו מספר שריפות ביערות מן צד הלבנוני של הגבול.

בנוסף לסוג הירי, ישנה הסלמה גם בכמות הירי הארטילרי שמופנה ללבנון וכן הרחבה של שטח הגיאוגרפי שצה"ל מפציץ בלבנון, מה שמגדיל את איזורי האש במדינה הצפונית.

לפי הדיווח בעיתון התקיפה של חיל האוויר הגיע לנקודה הממוקמת 32 ק"מ מהגבול. לטענת העיתון זוהי הנקודה הצפונית ביותר אותה צה"ל מכניס לטווח האש מקורות לבנונים מסרו כי ישראל מבקשת ליצור אזור חיץ ובשל כך כל אופנוע או רכב שתקרב לגבול סופג מכת אש. גם תנועות של אזרחים בכבישים הסמוכים לגבול הופסקו.

הבוקר נכתב בהועה לתושבים כי "עקב הערכת מצב רחבה של הצבא, יסגרו שערי ישובים לכל אורך גבול הלבנון לכניסה ויציאה עד להודעה חדשה". שערי היישובים שניר, דן, דפנה, הגושרים, מעין ברוך, כפר גלעדי, משגב עם, מנרה, יפתח, מלכיה, יראון, ברעם, סאסא וצבעון ננעלו. "תושבים השוהים בישובים אלה מתבקשים לצמצם תנועה בישוב", נכתב.



לבנון חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד