ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
תקף את נתניהו

בן גביר: "יכול להיות שאעזוב את הממשלה בהמשך"

השר לביטחון לאומי בן גביר אמר בריאיון כי "עסקת החטופים שבה הפסקנו את האש עלתה לנו בחיילים הרוגים". עוד הוסיף כי הוא "מוטרד מאד שאנחנו לא הולכים לכיוון של הכרעה", והסביר כי לדעתו "הכרעה זה עשרות אלפי מחבלים הרוגים"

בן גביר: "יכול להיות שאעזוב את הממשלה בהמשך"
איתמר בן גביר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בריאיון ל"פגוש את העיתונות" התייחס השר לביטחון לאומי להתנגדותו עוד בטרם הפסקת האש שהייתה בתמורה להחזרת חטופים. בן גביר אמר: "אמרתי לפני העסקה שאם תהיה עסקת שבויים ואנחנו נוצרים את האש, אנחנו נותנים חמצן לחמאס וזה יעלה לנו בהרוגים".

עוד הוסיף: "אתם לא רואים מה קורה, שכל יום עוד חיילים נופלים?". יחד עם זאת הוסיף: "כולם מבינים שצריכה להיות הכרעה. לצערי נתניהו מאמץ את הגישה של גנץ. הייתי נגד זה שעושים הפוגה ומאפשרים חמצן לחמאס – צריך להכריע אותם".

"אני מלא הערכה לרמטכ"ל. מערכת הביטחון שבויה בקונספציה. בוא נלך אליהם וננסה לשכנע אותם ללכת לעסקת שבויים. זו קונספציה של מערכת הביטחון. אסור לתת ביקורת? אסור להגיד שחיילים שלנו אסור להשעות אותם? לא איימתי על הרמטכ"ל, נגמרו הימים שאי אפשר להגיד לו כלום", הוסיף השר לביטחון לאומי.

יחד עם זאת, בן גביר אף אמר כי הוא "מוטרד מאד שאנחנו לא הולכים לכיוון של הכרעה. הכרעה זה עשרות אלפי מחבלים הרוגים". אם אכן לא תהיה הכרעה, בן גביר איים כי יעזוב את הממשלה ואמר: "יכול להיות שאעזוב את הממשלה בהמשך".

כבר בשבוע שעבר בן גביר כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אם מישהו מתכוון חלילה, לבלום את צה"ל לפני שהחמאס הוכרע וכל החטופים הוחזרו - שייקח בחשבון שעוצמה יהודית לא איתו".

לדבריו, "הרעיון של צמצום הפעילות בעזה הוא כשלון ניהול המלחמה של הקבינט המצומצם.יש לפרקו לאלתר. הגיע הזמן להחזיר המושכות לקבינט המורחב".

גורמים בסביבת השר בן גביר אמרו: "לנתניהו יש שתי אופציות. או לצמצם את המערכה - ואז שיישאר עם גנץ, או שימשיך התקפה עוצמתית עם בן גביר. נתניהו מגיע לאט לאט לפרשת דרכים. שיבחר מה לעשות. אם הוא רוצה להפסיק - שיעשה את זה עם גנץ, אבל שייקח בחשבון שעוצמה יהודית לא נשארת. אם הוא רוצה להמשיך במלחמה למיטוט חמאס - בן גביר איתו".

איתמר בן גביר חמאס בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד