י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הלוחמה הפסיכולוגית

המשוחררת משבי חמאס: "הייתי פרס, השפילו וביזו אותי"

כשלושה שבועות לאחר שחרורה משבי חמאס, מתארת בקצרה מורן סטלה ינאי את מה שעברה בשבי חמאס ועל הלוחמה הפסיכולוגית של שוביה | ספיר כהן ששוחררה בפעימה השביעית טוענת: "כל הגברים החזקים הם הגברים החלשים שם והם אלה שעוברים הכי הרבה ייסורים"

המשוחררת משבי חמאס: "הייתי פרס, השפילו וביזו אותי"
שחרור חטופים משבי החמאס צילום: תעמולת חמאס

מטה משפחות החטופים והנעדרים הקרין אמש סרטון בו מעידה מורן סטלה ינאי, על מה שעברה בשבי חמאס בעזה. "הייתי פרס. הביאו אנשים לראות אותי מבחוץ כדי שיראו מה הצליחו לתפוס", סיפרה.

לדברי מורן "אחד מהשומרים היה רוצה שאסתכל עליו כל הזמן. כשהוא כעס עליי, הוא רצה שאני אסתכל עליו מקרוב, שאני אזכור את הפנים שלו ממש ממש טוב. הוא אמר 'אבל ממש תסתכלי לי בעיניים.. תסתכלי, תסתמי את הפה ולכי לישון' ואז את הולכת לישון וחולמת עליו סיוטים בלילה".

בסרטון אחר מופיעה ספיר כהן, ששוחררה משבי החמאס לאחר 55 יום בפעימה השביעית והאחרונה לבינתיים. בסרטון אומרת ספיר: "כל הגברים החזקים הם הגברים החלשים שם והם אלה שעוברים הכי הרבה ייסורים. אני כל כך פוחדת ממה שסשה, היקר שלי, עובר שם. כל יום יכול להיות שאנחנו מאבדים עוד ועוד חטופים" ממשיכה ספיר בסרטון "הם לא יכולים להשאר בתנאים האלה, הם פשוט לא יכולים להמשיך לחיות ככה. צריך להחזיר אותם הביתה עכשיו".

ספיר נחטפה מקיבוץ ניר עוז כאשר שהתה בבית של סשה טרופנוב. המחבלים נכנסו לבית משפחת טרופנוב ב-7 באוקטובר, רצחו את ויטלי טרופנוב - אביו של סשה, וחטפו יחד עם הזוג את אימו ילנה וסבתו אירנה. ספיר ואמו של סשה, ילנה טרופנוב בת ה-50, שוחררו משבי חמאס לאחר חמישים יום.

חמאס מלחמת חרבות ברזל חטיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד