ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
תחזית מפחידה

ראש המועצה בצפון: "מה שהיה ב-7 באוקטובר, בהיבט של הטילים, זה הפרומו"

ראש המועצה האזורית גליל עליון גיורא זלץ על המתרחש בזירה הצפונית: "מי שחושב שרק בעזה יש מערכת תת קרקע לא מכיר את האירוע". הוא הוסיף: "צריך לקחת בחשבון בגדול שאנחנו נהיה במצב כזה או אחר די דומה עד סוף שנת הלימודים הזו"

ראש המועצה בצפון: "מה שהיה ב-7 באוקטובר, בהיבט של הטילים, זה הפרומו"
פעילי חיזבאללה בגבול צילום: רשתות ערביות

לצד הלחימה הקשה מול חמאס, זהו יומה ה-79, הירי מחיזבאללה לכיוון יישובי הצפון ממשיך להתגבר בכל יום שעובר. אתמול פורסם בדיווח ב'וול סטריט ג'ורנל' כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שכנע את רה"מ נתניהו לא לצאת למתקפת פתע נגד חיזבאללה מספר ימים לאחר מתקפת חמאס.

גיורא זלץ, ראש המועצה האזורית גליל עליון, התייחס אצל אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM לפרסומים: "אני חושב שצריך להסתכל רגע באומץ על מה שהיה בשביל להסתכל קדימה. אני חושב שתפיסת הביטחון של מדינת ישראל שעמדה על 3 רגליים - ההרתעה, ההתרעה וההכרעה, הרגליים האלה, אחת לאחת נשברו".

לדבריו, "גם חמאס וגם חיזבאללה לא מורתעים. ההתרעה, בשם קוד נקרא לזה כרגע, לא היחידה עצמה, 8200 - כישלון אחד גדול. צריך לפרק ולהקים מחדש, וגם ההכרעה - אנחנו כבר עוד מעט 3 חודשים נלחמים עם הארגון הקטן מבין השניים, הפחות מסוכן, ועדיין לא הכרענו אותו. אני חושב שצריך קצת לחשוב ולדבר אחרת, ואם אתה שואל אותי מה מילות המפתח, אלה היכולות והרצון, ומה שצריך לעשות בזמן שזה נראה נכון ובדרך שזה נראה נכון למי שאחראי על זה, זה לפגוע באופן משמעותי מאוד ביכולות של חיזבאללה, אבל גם ברצון, גם של חיזבאללה וגם של האיראנים לפעול".

עוד הוסיף: "תראו איך איראן מתנהגת ברמה העולמית, מפציצה סירות בים ההודי, עושה מה שהיא רוצה בכל העולם. זה כבר הרבה יותר גדול רק מאיתנו. אבל במקרה שלנו, אני חושב שבפועל במציאות של היום, חיזבאללה עם השולחים שלו האיראנים, בהחלט מרגיש שידו על העליונה כאן בצפון ואני גם מוכן לספוג את זה לעוד מספר שבועות ואפילו חודשים, אבל אני מסתכל על הסוף. אני אומר, הסכם מדיני כזה או אחר, אבל שישאיר את היכולות ואת הרצון של חיזבאללה כפי שהם, עם כל אותן תחמושות שיש לו ויכולות טכנולוגיות ואחרות, אני חושב שזה דבר שאסור שיקרה, כי זה מזמין את ה-7 באוקטובר, 2025-2024 או 2030".

עם זאת, ציין: "אין ספק שכוחות רדואן, לפחות הגלויים, אלה שמעל הקרקע, זזו אחורה למרחקים של אולי 5-3 ק"מ מהגבול, אבל בהחלט הם לא מצפון לליטני. אבל שוב, ברגע שהיכולות ישנן, ומי שחושב שרק בעזה יש מערכת תת קרקע, אז הוא לא מכיר את האירוע, וחיזבאללה מעכשיו לעוד 5 דקות יכול לפתוח במתקפה שמה שהיה בשבת ה-7 באוקטובר, בהיבט של הטילים, זה הפרומו".

"מדינת ישראל חייבת לומר, 'אנחנו בזמן המתאים שלנו נפגע באופן משמעותי מאוד ביכולות של חיזבאללה וגם ברצון'. כמו שהאיראנים פועלים כרגע בכל העולם, גם אנחנו צריכים לפעול בכל העולם נגד האיראנים, צריך לקחת בחשבון בגדול שאנחנו נהיה במצב כזה או אחר די דומה עד סוף שנת הלימודים הזו. זה הכיוון שאני מכוון אליו, ואני חושב שככה יהיה נכון לחשוב".

חמאס לבנון חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד