י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
דרישה לקיים דיון בממשלה

צה"ל פרסם עמדה עדכנית לגבי הבחירות המקומיות; אלו הנתונים

מכתב שהופץ ביום שישי מלשכת הרמטכ"ל פותח מחדש את השאלה על האפשרות לקיים את הבחירות בחודש ינואר. על פי נתוני צה"ל: 3,983 משרתי מילואים גם מתמודדים בבחירות לרשויות המקומיות. בעקבות כך, שר הפנים קרא לקיים על גך דיון בממשלה

צה"ל פרסם עמדה עדכנית לגבי הבחירות המקומיות; אלו הנתונים
קלפי צילום: פיקסביי

המאבק על הבחירות לרשויות המקומיות: מכתב שהופץ ביום שישי מלשכת הרמטכ"ל פותח מחדש את השאלה על האפשרות לקיים את הבחירות בחודש ינואר.

במכתב תחת הכותרת "משמעויות קיום הבחירות בצה"ל בצל הלחימה - עמדת צה"ל", נחשפו לראשונה המספרים של משרתי המילואים המתמודדים לבחירות.

על פי נתוני צה"ל: 3,983 משרתי מילואים גם מתמודדים בבחירות לרשויות המקומיות, כלומר, למועצות המקומיות ולראשות. מתוכם 70 מילואימניקים מתמודדים לתפקיד ראש עירייה או רשות מקומית. 115 מכלל המילואימניקים משרתים בתפקידי פיקוד. 

בעניין ‏זכויות הבוחר נכתב במסמך כי יש להיערך לאפשרות של מימוש זכות הצבעה מחוץ לגבולות ישראל, ככל שמשיקולים ‏מבצעיים ומשיקולי שמירה על שלום המשרתים לא ניתן יהיה לאפשר הוצאת המשרתים ‏משטח הלחימה בתוך רצועת עזה לצורך הצבעה.

‏יש להרחיב את מגוון אמצעי הזיהוי שלחיילים לטובת הזדהות והצבעה בקלפי, במקומות ‏בהם מטעמים מבצעיים וביטחוניים חל איסור לשאת אמצעי זיהוי הדרושים כיום לצורך ‏הצבעה"" נכתב.

‏בצה"ל גם קוראים להארכת ההצבעה המוקדמת בצה"ל מ-72 שעות ל-8 ימים, זאת "לאור היקף הסד"כ ‏המשמעותי שצפוי להיות בשירות במועד הבחירות ובסמוך לו, וכן לאור פריסת הסד"כ ‏האמור במתאר מבצעי בכלל הגזרות.

‏"יש צורך בהרחבת האוכלוסיות הכשירות להתמנות כחברי ועדה בקלפי צבאית, לרבות ‏אוכלוסייה שאינה בשירות חובה, לאור הגידול המשמעותי בהיקפי הסד"כ ובהיקף, נכתב.

בעקבות המסמך, מלשכת שר הפנים נמסר כי "לאחר קבלת עמדה עדכנית ומפורטת מלשכת הרמטכ״ל אמש בסוגיית הזכות לבחור ולהיבחר בקרב חיילי המילואים. שר הפנים פנה לראש הממשלה בבקשה לקיים דיון בישיבת הממשלה היום אליו יוזמנו נציגי צה״ל אשר יפרטו בפני השרים את המצב העדכני והממשלה במליאתה תכריע בסוגיית מועד הבחירות אחר קיום הדיון".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כתב בעקבות העמדה של צה"ל: "עדיין לא מאוחר לתקן. אסור לפגוע במילואימניקים ובאחדות העם. צו השעה הוא לדחות את הבחירות המקומיות לאחר המלחמה ואני מקווה שהממשלה תקבל בהקדם את ההחלטה הזו בהסכמה".

השרה אורית סטרוק כתבה: "בחירות מוניציפליות בזמן המלחמה: לנוכח הנתונים שנחשפים במסמך מלשכת הרמטכ"ל, ברור שמי שיתעקש לקיים את הבחירות עכשיו, פשוט יורק בפניהם של הלוחמים. כשהתותחים רועמים, כשהחיילים מסתערים, הפוליטיקה הקטנה חייבת להמתין. לא מאוחר לומר: טעינו, מתנצלים, ודוחים".

ח"כ אוהד טל שהגיש הצעת חוק לדחיית הבחירות כתב: "‏3,983 (!!) מתמודדים משרתים במילואים, לרבים מהם תיפגע הזכות להיבחר. מצער לראות שהשר ארבל ממשיך להתעקש שלא לדחות את הבחירות למרות האזהרות שהשמענו. חבל שבגלל התעקשות מיותרת של שר הפנים, צריך הרמטכ"ל לעסוק בימים אלו במכתבים לפוליטיקאים שטיפסו על עץ גבוה. ארבל, תן להילחם. תתעשת".

בחירות מקומיות בחירות מקומיות 2023 משה ארבל ישיבת ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד