ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
תוכנית בת שלושה שלבים

דיווח: יוזמה מצרית שחמאס השיב לה בחיוב

על פי דיווחים, במצרים העלו יוזמה בת שלושה שלבים לסיום המלחמה בעזה. תחילה ישוחררו 40 חטופים תמורת הפסקת אש של שבועיים, אחר כך תוקם ממשלת מומחים פלסטינית - ובסוף יצאו הכוחות הישראליים מרצועת עזה

דיווח: יוזמה מצרית שחמאס השיב לה בחיוב
כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

כחלק מניסיונתיה לתווך במשא ומתן בין ישראל לחמאס, העלתה מצרים בפני נציגי הצדדים יוזמה חדשה בת שלושה שלבים לסיום המלחמה ולפתרון סוגיית "היום שאחרי" ברצועת עזה, כך לפי דיווח כלי התקשורת הסעודי "א-שרק".

לפי השלב הראשון, ישוחררו 40 חטופים תמורת הפסקת אש של שבועיים ואף יותר. לאחר מכן יתנהלו שיחות מול הפלסטינים שמטרן הקמת ממשלת מומחים פלסטינית שתנהל את עזה. השלב השלישי והאחרון יכלול הפסקת אש סופית, שחרור כלל החטופים ונסיגת כוחות צה"ל מרצועה.

עוד לפי הדיווח, בחמאס השיבו בחיוב להצעה. יחד עם זאת, עיתון סעודי נוסף דיווח היום מפי גורמים הבקיאים בפרטי המשא ומתן כי "החזון של מצרים לעתיד הממשל בשטחים מבוסס על הרצון לשתף את כל הפלגים הפלסטינים ולמצוא אלטרנטיבה לאבו מאזן כראש הרשות".

בשבוע שעבר הגיע אסמאעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של החמאס לקהיר כדי לקיים דיונים עם גורמים מצריים על ההתפתחויות ברצועת עזה.

יחד עם זאת, גורם ישראלי המעורה בפרטי המשא ומתן אמר אמש ל"חדשות 13" כי "מוקדם להספיד את המגעים, חרף הודעת חמאס. ביממה הקרובה צפויות שיחות משמעותיות בין קטר, מצרים וחמאס ולאחריהן ישראל תקבל עדכון ותדע לומר האם ולאן מתקדמים המגעים".

חמאס סעודיה מצרים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד