ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"אסור לחזור לשיח העבר"

הנשיא הרצוג בנאום לאומה: "האויב רואה את המחלוקות בינינו וחוגג"

הנשיא יצחק הרצוג מסר הצהרה לתקשורת ואמר: "האויב רואה את המחלוקות בינינו וחוגג - תתאפקו עם הקמפיינים והמסרים הפוליטים". הרצוג הוסיף: "אסור לחזור לשיח של 6 באוקטובר"

הנשיא הרצוג בנאום לאומה: "האויב רואה את המחלוקות בינינו וחוגג"
נשיא המדינה יצחק הרצוג בהצהרה צילום: לע"מ

בצל המלחמה: נשיא המדינה יצחק הרצוג מסר הערב (ראשון) הצהרה לתקשורת ואמר: "המצב בו אחיותינו ואחינו חטופים ומוחזקים בידי מרצחי החמאס – הוא אכזרי ולא אנושי. החובה להשבתם צרובה כציווי עמוק בתודעתנו. לא ננוח ולא נשקוט עד שהם יחזרו הביתה.

בל נשכח – אנחנו בעיצומה של מערכה נגד מי שבאו להרוג יהודים, טבחו, עינו וחטפו יהודים, מוסלמים ובני אמונות ודתות שונות".

הרצוג הוסיף: "ולכן חשוב לי לומר לכם כאן הערב: זו מערכה הכרחית. זו מערכה הכרחית, קשה, ארוכה וכואבת. אין בה זבנג וגמרנו. אבל במיוחד ביום קשה וכואב זה - אסור לנו להישבר.

אנחנו חייבים להרים ראש. האויב רק מחכה שנראה סדקים בתוכנו, שנתחיל לריב האחד עם השני. הוא רואה את העימותים, מאבקי האגו והניגוחים הפוליטיים – גם על היום שלפני וגם על היום שאחרי. הוא חוגג בכל פעם שהמחלוקת מפלגת אותנו".

ודווקא בשל כך, הוסיף הנשיא ואמר, "אני מבקש להביא כאן את תחינתן הצודקת של מאות משפחות שכולות ודואבות, ואת קולם של חיילינו בחזית, והמוני בית ישראל בעורף - שפגשתי בחודשים האחרונים; ולקרוא לכולם בואו נחדול מהמאבקים הפנימיים בשעת המערכה הקשה. ויכוחים הם הרי חלק מהדנ"א שלנו. מותר וצריך לקיים מחלוקת ולמתוח ביקורת – אפילו בשעת לחימה- אבל יש דרך כיצד להתווכח.

אסור לחזור לשיח של השישה באוקטובר! אסור לחזור לשיח של "אנחנו והם"! אסור לחזור להפצת הרעל ברשתות! אני מזהיר בצורה מפורשת: כל מי שמחזיר אותנו לשיח של השישה באוקטובר פוגע במאמץ המלחמתי ובביטחון אזרחי המדינה. אני פונה באופן ישיר להנהגה שלנו, ובכלל – לכל מי שפועלים במערכת הפוליטית והציבורית – ודורש לחדול! גלו אחריות! אם לא למענכם – עשו לפחות למען חיילינו, ילדינו שבחזית, למען שלומם וביטחונם".

נשיא המדינה קרא לפוליטיקאים: "תתאפקו עוד קצת עם הקמפיינים ועם המסרים הפוליטיים - לא יזיק. אבל בעת הזאת הציווי אחד – אחדות, נחישות וערבות הדדית. אנחנו במלחמת אין ברירה, מוצדקת, נכונה ומוסרית. צדקת הדרך גוברת על הכל. על הכל! זה רגע מבחן: לא נשברים, לא ממצמצים. מוחים דמעה – וממשיכים יחד.

אני מבקש מכאן לגבות ולחזק את צה"ל, לוחמיו, ומפקדיו – אשר מחרפים את הנפש למען השבת החטופים וביטחון ישראל; ואת המטה הכללי והרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי – על הובלה אחראית, נחושה ומקצועית. אני מחזק מכאן את לוחמי השב"כ והמוסד ומפקדיהם, ואת המשטרה, השב"ס וכוחות ההצלה ומפקדיהם. "הקדוש ברוך הוא ישמור ויציל את כולם מכל צרה וצוקה". ברוח זו, אני מייחל ומתפלל להצלחת קבינט המלחמה בראשות ראש הממשלה. במצב חרום היסטורי שלא ידענו כמותו הצורך באחדות ואחריות עומד מעל הכל.

אחיותיי ואחיי, דווקא ברגעים קשים אלו, אני מבקש לומר לכם שאני מאמין בכל ליבי שהניצחון בוא יבוא. הרוח הישראלית המדהימה, רוח של ערבות הדדית, של התגייסות מעל ומעבר – היא הניצחון האזרחי האמיתי שיסייע לניצחון הצבאי במערכה. אני רוצה לומר לכם באופן אישי –גם בתוך הכאב אנחנו מוכרחים לזכור שהדרך לניצחון רצופה ניצחונות קטנים, ותקוות קטנות, ואפילו שמחות קטנות".

לסיום אמר: "כל מי שחזר לזרוע חיטה במערב הנגב, או אומר תהילים לרפואת פצוע, או קוטף אצל חקלאי מהעוטף, או קונה בעסק של מילואימניק בחזית – כל אלה ניצחונות, וכל אלה תקוות. והניצחונות האלה מצטרפים אחד לשני, מחזקים את החזית, ומקרבים את הניצחון במערכה. כי לזה האויב פשוט לא ציפה. הוא לא ציפה שנקום, שנתאחד, ונוכיח את יצר החיים הישראלי שאין שני לו. זה הזמן לחזק את העורף והחזית עם ניצחונות קטנים של הוספת טוב וערבות הדדית. זה הזמן להשיב את החיים בכל תחום, ככל שניתן. זה הזמן להרבות אור, תקווה, ואחדות. זה בידינו. אך ורק בידינו. כי גם אם הדרך ארוכה, כמו שכבר נאמר – ללכת בה – זה לחיות", כך הרצוג.

יצחק הרצוג מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד