כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
האב בראיון מרתק

השכנים חגגו עם החייל שקרוי ע"ש הרבי מסאטמר: "האח הלך ללמוד להגנתו"

בסוף השבוע שעבר התפרסם תיעוד יוצא דופן של יואל ברוך, חייל תושב בני ברק ששב מעזה והתקבל ע"י שכניו | האב בראיון ראשון: "זו שכונה מלוכדת ולכן כשהוא הגיע כולם רצו לבטא את השמחה. האח הגדול ביטל את הכל והלך ללמוד כדי להגן על אחיו"

השכנים חגגו עם החייל שקרוי ע"ש הרבי מסאטמר: "האח הלך ללמוד להגנתו"
עקיבא ברוך ובנו יואל צילום: מתוך התיעוד

התיעוד של החייל שחזר בסוף השבוע להפוגה בביתו שבבני ברק וזכה לקבלת פנים משכניו - ריגש את הרשת. אביו, עקיבא ברוך, חשף הבוקר (שני) באופן מפתיע כי בנו יואל קרוי על שמו של רבי יואל מסאטמר זצ"ל, שכידוע היה מתנגד חריף לציונות ולמדינת ישראל.

עקיבא ברוך בראיון לאבי גדלוביץ' ונתן משי ב'כאן מורשת' | האזינו

"מאז פרוץ המלחמה כל השכנות התאספו להגיד תהלים על כלל ישראל ועל ילדי ישראל שהיו בסכנה", סיפר האב בראיון לנתן משי ואבי גדלוביץ' ב'כאן מורשת'. "כשהבן שלי חזר כל השכנים שמחו יחד איתו".

"ברגע שידעו שהוא יוצא לחופשה השכנים התארגנו", הוא הוסיף. "הילד הזה גדל פה בשכונה, כולם מכירים אותו. זו שכונה די מלוכדת ולכן כשהוא מגיע כולם רצו לבטא את השמחה".

על שאלת השינוי במגזר החרדי ביחס לגיוס לצה"ל, על רקע המלחמה, אמר: "השאלה הזו מיועדת לגדולי ישראל שרואים את כלל הציבור. אני רואה את משפחתי ואת תושבי השכונה ועליהם אני יכול לדבר".

"כשיואל נכנס לעזה, אח שלו הגדול שהוא אברך מאוד רציני, אמר לי שהוא נכנס ללמוד לכולל. באותו יום היייתה לו שמחה והוא ביטל את הכל והלך ללמוד כדי להגן על אחיו. הוא מאמין שהלימוד שלו מגן על אח שלו. זו האחדות שאנחנו מצפים לראות".

צה"ל עזה חייל חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד