ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
עלייה משמעותית באיומים

ה-FBI חוקר יותר מ-100 איומים בארה"ב מאז ה-7 באוקטובר

יותר מ-1,800 דיווחים על איומים באלימות בארצות הברית נגד קהילות יהודיות ומוסלמיות מאז ה-7 באוקטובר. כריסטופר ריי, מנהל ה-FBI, אמר לקונגרס כי מלחמת ישראל-חמאס העלתה את האיום בתקיפה נגד אמריקאים בארצות הברית

ה-FBI חוקר יותר מ-100 איומים בארה"ב מאז ה-7 באוקטובר
כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

הבולשת הפדרלית בארה"ב קיבלה יותר מ-1,800 דיווחים על איומים באלימות בארצות הברית נגד קהילות יהודיות ומוסלמיות מאז פלישת חמאס לדרום ב-7 באוקטובר, כך אמרה ליסה מונקו, סגנית התובע הכללי, ביום ראשון בראיון לתקשורת.

הדיווחים הללו הובילו ליותר מ-100 חקירות שנמשכות, שכולן קשורות למלחמת ישראל-חמאס, אמרה גב' מונקו לרשת ABC "השבוע". המתיחות מהלחימה זלגה לארצות הברית, והובילה להתנגשויות במהלך הפגנות.

"העלייה המשמעותית באיומים", אמרה גב' מונקו, הגיעה מ"מגוון אידיאולוגיות". שלא כמו בעקבות פיגועי הטרור ב-11 בספטמבר 2001, לדבריה, הבולשת מודאגת יותר מקבוצות קטנות יותר או אנשים בודדים שאולי ישאבו השראה מהפיגועים ב-7 באוקטובר מאשר ארגוני טרור גדולים יותר.

כריסטופר ריי, מנהל ה-FBI, אמר לקונגרס באוקטובר כי מלחמת ישראל-חמאס העלתה את האיום בתקיפה נגד אמריקאים בארצות הברית, אך הוא לא שיתף כמה איומים היו בפועל.

הליגה נגד השמצה, דיווחה על 2,031 מקרים של אנטישמיות בין ה-7 באוקטובר ל-7 בדצמבר. המועצה ליחסים אמריקאים-איסלאמיים דיווחה שקיבלה 2,171 בקשות לעזרה או דיווחים על תקריות מה-7 באוקטובר ועד ל-2 בדצמבר.

 

מלחמת חרבות ברזל חמאס עזה אנטישמיות ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד