כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
רוב הסחורות הושמדו

עשרות אלפי זוגות נעליים ומקררים נשטפו בחופי דנמרק

עשרות אלפי זוגות נעליים ומקררים נשטפו בחופי דנמרק. המקררים והנעליים היו ככל הנראה במכולות שהתמלאו במים בספינת משא במהלך סערה. רוב הסחורות הושמדו על ידי המים המלוחים של הים

עשרות אלפי זוגות נעליים ומקררים נשטפו בחופי דנמרק
מכולות צילום: FREEPIK

בבוקר יום ראשון, גילה הסייר תומס דורלו עשרות אלפי זוגות נעליים על החוף ליד הכפרים בלוקהוס בצפון דנמרק. דורלו תיאר את המחזה שראה כ"טירוף".

הסייר האחראי על שמירת הסדר לאורך רצועת חוף של כ-20 קילומטרים, מצא חפצים מפוזרים באזור הזה. בנוסף לנעליים הוא מצא ציוד רפואי וגלגלי פלסטיק קטנים כמו אלה של מריצות.

רוב הסחורות הושמדו על ידי המים המלוחים של הים, אבל זה לא מנע מאנשים לנסות לגנוב אותם, אמר דורלו. הוא מתעקש כי מדובר בגניבה מכיוון שלדעתו הנעליים והפריטים האחרים שייכים לחברת Maersk, חברה המתמחה בהובלת מטענים ימית.

בצירוף מקרים מעניין, ענקית התובלה Maersk הודיעה כי היא מתכננת לשוב ולשוט בים האדום בהקדם האפשרי לאחר שהפסיקה לשוט בגלל איום החות'ים בתימן כתוצאה ממלחמת ישראל חמאס.

ביום שישי האחרון, אחת מספינות המכולות הגדולות של החברה, Mayview Maersk, נתקלה בתנאי מזג אוויר קשים בים הצפוני, מה שגרם לפחות לארבעים מכולות באורך 40 רגל ליפול למים מעל הסיפון, החברה הודיעה כי האנשים על ספינת המכולות והספינה עצמה לא נפגעו. בין הסחורות שהתפזרו לאורך החוף היו מקררים, מקפיאים ותרופות.

תומס דורלו ואנדראס רסמוסן, שני סיירים בחוף, אמרו לכתבים שהם מעולם לא ראו דבר כזה. רסמוסן ציין כי תפקידו כרוך בדרך כלל במעט מאוד עבודה. דורלו התחיל לעבוד לפני פחות משלושה חודשים, אבל לפני כן, אביו כיהן באותו תפקיד במשך 30 שנה. האירוע היחיד בסדר גודל דומה שראה דורלו האב במהלך 30 השנים הללו היה לווייתן חוף.

כלי תקשורת בדנמרק טוענים שלפחות ארבע מכולות נשטפו לחוף, וייתכן ש-42 עדיין בים. תמונות בתקשורת הדנית מציגות מקררים, פריטים רפואיים, נעליים ומוצרי צריכה אחרים בחופים. נראה שהחומר מפוזר על פני כמעט 10 קילומטרים, המכולות הן באורך 40 רגל.

חוף ים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד