י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
גרורותיה של איראן

מתחילת המלחמה זוהו 15 קבוצות תקיפה עיקריות הפועלות נגד ישראל

איראן, חיזבאללה וחמאס פועלות מאז פרוץ הלחימה לפגיעה שיטתית בישראל במגוון דרכים - מהפלה או השחתה של אתרים, פגיעה במצלמות אבטחה ועד העברת מיליונים לטרור במטבעות וירטואלים

מתחילת המלחמה זוהו 15 קבוצות תקיפה עיקריות הפועלות נגד ישראל
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

דוח חדש של מערך הסייבר הלאומי שבדק את ממד הסייבר מאז 7 באוקטובר חשף כי מתחילת המלחמה זוהו 15 קבוצות תקיפה עיקריות הפועלות נגד ישראל. הקבוצות כולן משויכות לאיראן, חיזבאללה וחמאס - ומשתפות ביניהן מידע מודיעיני.

בסקירת אופי ויעדי המתקפות, ומעבר למתקפות מניעת שירות ומתקפות "השחתה" של פני אתרים שנחשבות פשוטות יחסית - חשף הדוח ניסיונות הולכים וגוברים לפגוע בספקי שירות שמהווים חלק משרשרת האספקה המקוונת לשלל גופים וחברות. עוד צוין כי יש ניסיונות תקיפה נגד מצלמות אבטחה CCTV המחוברות לרשת - הן כדי לדלות מידע מודיעני דרכן, והן כדי להשביתן לצורך חיבול בפעולות ישראליות.

בדוח הישראלי הרשמי נחשף גם אימות לכך שחמאס עבר בשנתיים האחרונות לשימוש נרחב במטבעות קריפטו, ככלי למימון טרור. "המעבר ממטבע שאינו מגובה בסחורה (FIAT), לקריפטו, סייע לחמאס בקבלת כסף רב באופן שוטף מאיראן במהלך השנתיים שקדמו למלחמת 'חרבות ברזל'", נכתב בדוח.

"על פי המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור, הפך קריפטו לחלק חיוני מהפעילות המבצעית של חמאס. הכספים המעוברים משמשים בין היתר לרכישת אמצעי לחימה ולמימון יתר פעולות הטרור". עוד צוין כי ארנקים דיגיטליים של חמאס ובהם שווי של עשרות מיליוני דולרים בטוקנים (Tokens) נתפסו על ידי גורמי ביטחון ישראלים.

מתקפת האקרים פריצת סייבר מתקפת סייבר איראן חיזבאללה חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד