ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
80 יום למלחמה

שני לוחמים נפלו בעזה | צה"ל תקף בלבנון | נחסמו צירים בצפון

שני לוחמים נוספים נפלו בצפון רצועת עזה. לוחם נוסף נפצע באורח קשה. כלי תקשורת פלסטיניים מדווחים כי צה"ל פעל הלילה בג'נין, שכם ורמאללה ועוד | צה"ל בוחן טענות פלסטיניות להרג 70 איש בתקיפה במרכז הרצועה | כל העדכונים מהיום ה-80 למלחמת חרבות ברזל

שני לוחמים נפלו בעזה | צה"ל תקף בלבנון | נחסמו צירים בצפון
רני תמיר / ניתאי מייזלס הי"ד צילום: דובר צה"ל

80 יום למלחמת 'חרבות ברזל': הבוקר (שני) הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל, אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם. רס"ר במיל' ניתאי מייזלס הי"ד, בן 30, מרחובות, לוחם שיריון בחטיבת המחץ (14), נפל בקרב בצפון רצועת עזה. סמל רני תמיר הי"ד, בן 20, מגני עם, לוחם בגדוד 50, חטיבת הנח"ל, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

בנוסף, באירוע בו נפל סמל רני תמיר ז"ל, נפצע באורח קשה לוחם בגדוד 50, חטיבת הנח"ל. הפצוע פונה לטיפול רפואי בבית החולים ומשפחתו עודכנה.

בתוך כך, כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו הלילה שצה"ל פעל במקומות שונים בשטחים, ובהם ג'נין וכפרים בסביבתה, מחנה הפליטים בלאטה, שכם ורמאללה. על פי הדיווחים, צה"ל ביצע כמה מעצרים.

כל העדכונים:

16:10 - צבע אדום בגליל המערבי.

15:55 - משרד הבריאות של חמאס 20,674 הרוגים ו-54,536 פצועים פלסטינים מתחילת המלחמה.

15:30 - ראש הממשלה נתניהו בישיבת סיעת הליכוד: אני חוזר עכשיו מעזה, פגשתי חטיבת מילואים בשטח. כולם ביקשו ממני רק דבר אחד: שלא נעצור ונמשיך הלאה עד הסוף. בעיתונים ובאולפנים אומרים שאנחנו מפסיקים. הם גם אמרו שנפסיק אחרי המתווה הראשון לשחרור החטופים שלנו - והמשכנו. אז אנחנו לא מפסיקים, אנחנו ממשיכים להילחם ואנחנו מעמיקים את הלחימה בימים הקרובים וזאת תהיה לחימה ארוכה והיא לא קרובה לסיום. אנחנו צריכים אורך רוח, לכידות, אחדות ודביקות במשימה.

15:26 - דיווחים בסוריה על פיצוצים ברובע השיעי בדרום דמשק.

15:00 - דיווח: חמאס והג'יהאד האיסלאמי דחו הצעה מצרית להפסקת אש קבועה.

13:27 - מספר טילי נ"ט נורו בגבול הצפון, צה"ל תוקף בלבנון

12:50 - מתאם פעולות הממשלה בשטחים: 80 אלף חיסונים נגד חצבת, חזרת ואדמת שנתרמו בידי יוניס"ף - הגיעו אתמול לרצועת עזה

12:15 - הרוג ה-126 של חיזבאללה: כלי תקשורת בלבנון מדווחים כי פעיל חיזבאללה עבאס הזימה נהרג בתקיפת צה"ל

11:30 - הירי לעוטף - נמשך

11:11 - אחרי 17 שעות של שקט: צבע אדום ברעים

11:00 - ערוץ אל-ג'זירה דיווח על מסר שהעביר מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, לראשי הזרוע המדינית של הארגון ביומיים האחרונים ובו הדגיש את הישגי הזרוע הצבאית של הארגון במלחמה מול ישראל. סינוואר גם שיבח את "האיתנות של העם הפלסטיני בעזה". המסר של סינוואר מגיע על רקע דיווחים של הצעות להפסקת אש שקיבלו חברי ההנהגה המדינית ובראשם מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה שהיה במצרים בימים האחרונים (כאן).

10:30 - 25 משפחות מקיבוץ סופה, יקלטו באופקים.

09:50 - מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה ובשעות הבוקר שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון. כחלק מהתקיפה הותקפו מבנים צבאיים, תשתיות טרור ותשתיות מבצעיות של חיזבאללה.

09:45 - יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן הניח הבוקר על שולחן הכנסת הצעת חוק למניעת ייצוג מהסנגוריה הציבורית עבור האסירים הביטחוניים שהשתתפו במתקפת ה-7 באוקטובר. "אין שום הצדקה שמדינת ישראל תממן ושמפעל הסנגוריה הציבורית יוכתם בייצוגם של אויבים נפשעים".

09:30 - קבינט המלחמה יתכנס הערב לדיון על המלחמה ועל הניסיונות לקדם עסקת חטופים

09:15 - מייק הרצוג שגריר ישראל בוושינגטון: לאמריקאים יש חששות, אבל הם לא מנסים לעצור את הלחימה בעזה, אלא הם בודקים את הצעד הבא

08:30 - צפון: בשעה זו צה"ל תוקף יעדי חיזבאללה בדרום לבנון | חיזבאללה הודיע על מחבל נוסף משורותיו שחוסל - ה-125 שעליו הצהיר מתחילת המלחמה | ירי נ"ט בדקות האחרונות לעבר דובב ומתת - נפילות בשטח פתוח

08:00 - חלק מבני משפחות החטופים התייצבו הבוקר מול בתיהם של ראש הממשלה נתניהו ושל שורת שרים בממשלה, וביניהם - גנץ, סער, גלנט ולוין

07:28 - צה"ל הודיע כי הוא בוחן טענות פלסטיניות, לפיהן 70 איש נהרגו בתקיפה במחנה פליטים במרכז הרצועה.

07:20 - החל מ-6 בבוקר נסגרו השערים של היישובים הבאים לכניסת אזרחים: שניר, דן, דפנה, מעיין ברוך, כפר יובל, שאר יישוב, כפר גלעדי, הגושרים, כפר גלעדי ומטולה. בית הילל - דרך שער אחורי, משגב, מרגליות, מנרה, יפתח, רמות נפתלי, דישון, מלכיה, אביבים, יראון, ברעם ודובב. כל השאר פתוחים.

07:13 - המועצה האזורית הגליל העליון ועיריית קריית שמונה הודיעו כי החל מהשעה 06:00 בבוקר נחסמו צירים בסביבה. בין השאר נחסמו הכניסות לעיר מצפון, וכן שערי הכניסה ליישובים רבים באזור הגליל העליון "עד הודעה חדשה". הרקע הוא חשש מירי מלבנון. 

* צומת מעיינות הבניאס לכיוון מערב
* צומת כפר סאלד לכיוון צפון
* צומת הכניסה הדרומי לבית הלל
* צומת אזור תעשיה צפוני בק"ש לכיוון מזרח
* צומת מצודות לכיוון צפון
* צומת מרגליות
* צומת כ"ח לכיוון מערב
* צומת רמות נפתלי
* צומת מלכיה
* חניון נחל דישון - בין ברעם ליראון
* צומת סאסא לכיוון צפון מערב

07:00 - ראש ארגון הבריאות העולמי: דורשים להגדיל מיד את אספקת המזון והמים לבתי החולים בעזה. לפי מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי, בית החולים שיפא מסוגל להעניק נכון להיום "עזרה ראשונה" בלבד ולא מעבר לכך. הוא ציין כי לבתי חולים נוספים יש מחסור בציוד קריטי, וכי חלקים נרחבים ברצועה סובלים מרעב.

 

מלחמת חרבות ברזל עדכונים שוטפים צה"ל חמאס עזה חיילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד