כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
חולק על הראשון לציון

הגר"מ מאזוז על 'שמע ישראל' במסגד: "זו אינה התגרות"

ראש הישיבה הגר"מ מאזוז גיבה בשיעור השבועי את החיילים שתועדו קוראים קריאות "שמע ישראל" ברמקול במסגד בג'נין, והתייחס למכתבו של הראש"ל הגר"י יוסף בעניין."זו אינה התגרות. גם הערבים מודים ומאמינים בפסוק "שמע ישראל", הם מאמינים באל אחד". צפו בוידאו

הגר"מ מאזוז על 'שמע ישראל' במסגד: "זו אינה התגרות"
הגר"י יוסף והגר"מ מאזוז צילום: פלאש 90

בשבועות האחרונים התחוללה סערה בעקבות תיעוד של חיילי צה"ל, קוראים קריאות "שמע ישראל" ברמקול במסגד בג'נין, במהלך פעילות צבאית במקום. צה"ל בתגובה לתיעוד, השעה את הלוחמים מפעילות מבצעית.

שעות לאחר פרסום התיעודים כתב הראשון לציון, הגאון רבי יצחק יוסף, מכתב לרב הצבאי הראשי, נגד המעשה ובו כתב בין היתר כי "יש להסביר לחיילים שאין לפגוע ברגשות הדתיים של בני דתות אחרות".

הראש"ל על 'שמע ישראל' במסגדים: "גורמים נזק"

ראש הישיבה הגאון רבי מאיר מאזוז התייחס לסערה, ואמר בשיעור השבועי "השבוע הזה היה פלפול גדול, באו חיילים שומרי תורה ומצוות, ועמדו על יד המסגד של הערבים בעזה, וקראו בקולי קולות "שמע ישראל ה' אלוהינו ה' אחד", וזה עשה רעש גדול במדינה, והשעו אותם. וגם הרב יצחק יוסף אמר: "זה לא יפה, זו התגרות באומות". אבל אחר המחילה, זו לא התגרות! גם הערבים מודים בפסוק "שמע ישראל", הם לא כופרים בו, גם הם מאמינים שיש אלוקים אחד בעולם, רק שהם מוסיפים אחרי ה"שמע ישראל" עוד משפט "לא אִלה אלא אללה, ומוחמד רסול אללה" - מוחמד הוא השליח של ה'". הוא שליח?! הוא רצח 24,000 נפשות, ועוד בשמו הורגים אנשים נשים וטף ביום השמחה שלהם. זה נקרא 'רסול'?! זה פסול!".

בהמשך דבריו עבר ראש הישיבה לדון בדין יין נסך אצל הערבים, וסיים, "לכן, חבל שמכל דבר עושים רעש, קודם כל הרמטכ"ל אומר להם: "אתם יוצאים מכאן (-מושעים), כי אתם פוגעים בדת של הישמעאלים". וכי הערבים במסגד אל אקצא לא פוגעים בדת שלנו?! הם לא פוגעים בכך שאומרים שהתורה התחלפה בין משה רבנו למוחמד?! בזה הם לא פוגעים... אבל אנחנו כשאומרים את הפסוק "שמע ישראל", אנחנו פוגעים... למה? כי ככה זה, משום שאנחנו לא בקיאים בדת שלהם, אנחנו לא יודעים אותה. ולכן כל אחד ואחד, מכל מילה ישר אומר "אה! מתגרים באומות!", לא מתגרים באומות! אנחנו אומרים דברים אמתיים, גם לדידן וגם לדידהו, אין בזה שום דבר".

ראש הישיבה סיים ואמר "לאט לאט אומות העולם יגידו שאין דת בעולם שהיא נקיה וקלה כמו הדת שלנו. לכן אנחנו לא צריכים להתבייש בה ולומר: "אנחנו בעוונותינו הרבים יהודים". אתם יהודים בעוונתיכם הרבים?! איזה עוונות יש לכם? להפך אנחנו צריכים להתפאר "אנחנו יהודים!", לא להתבייש במוצא שלנו, אדרבה להתפאר שאבותינו הראשונים היו אברהם יצחק ויעקב".

את דבריו סיים: "לכן לדעתי, לולי שאמר את זה הראשון לציון הייתי אומר להם: תגידו, אבל בנחת, לא בצעקות. תגידו! תגידו ותסבירו להם: אתם מאמינים בתורה שלנו. גם הערבים אומרים שהתורה שלנו הגיעה מלמעלה. ורק שהם אומרים שהם חידשו בה עוד משהו, אבל הם מודים שקודם כל, התורה היא שלנו".

הרב מאזוז הרב יצחק יוסף מסגד ג'נין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד