י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הלילה שבו אסור ללמוד תורה

ניטל: בחורי ויז'ניץ שיחקו שחמט ושמעו הרצאה מהסופר התורני

תלמידי ישיבה גדולה ויז'ניץ במודיעין עילית ניצלו את ליל הניטל הקטן אתמול בלילה ושמעו הרצאה מאלפת על תולדות העם היהודי מהסופר התורני הרב טוביה פריינד בהמשך גם שיחקו 'שחמט' | צפו בתמונות

ניטל: בחורי ויז'ניץ שיחקו שחמט ושמעו הרצאה מהסופר התורני
ליל ניטל בישיבת ויז'ניץ צילום: באדיבות המצלם

בחצרות החסידים ציינו הלילה ה - 25 לחודש למניינים את ליל ה'ניטל' בו נהגו קהילות רבות שלא לעסוק בלילה זה בלימוד התורה; כך גם נהגו בחצרות החסידים. הסיבה נעוצה בעניינים קבליים ומוסברת להמון העם כך: בערב זה שורר כוח טומאה בעולם ולימוד תורה שמביא לעולם אור רוחני יכול לשמש חלילה את ה'קליפות'.

מדובר במנהג הרבה קהילות ובמיוחד בחצרות החסידים ויוצאי הונגריה כמובא בשו"ת חתם סופר שלא ללמוד בליל אידם הנקרא "ניטל". יום הניטל הבא יצא ב - 5 לחודש ביום שישי. 

מה הטעמים? ומה הזמנים של ה"ניטל"? ומה עושים בליל זה? על כך הרחיב הסופר התורני וסגן ראש עיריית מודיעין עילית הרב טוביה פריינד, בהרצאה מאלפת מקורות ותולדות העם היהודי לתלמידי ישיבת 'ישועות משה' ויז'ניץ בשכונת ברכפלד במודיעין עילית.

במשך קרוב לשעתיים ריתק הרב פריינד את בחורי הישיבה, בליל ה"ניטל" שמנהג ישראל לא ללמוד.

לאחר מכן הרחיב בתפקידו כחבר הנהלת "הגפן" המרכז לשידוכים על נושא עניית בחורים בבירורי השידוכים ועל העזרה לבחורים מבוגרים לקראת מציאת השידוכים.

הבחורים הודו למנהל השיבה חיים מאיר ויזל חבר עיריית מודיען עילית ולמשגיח הישיבה רבי אברהם אליעזר הוס, על היוזמה הברוכה והמרשימה.

צפו בגלריה של ההרצאה והבחורים שמשחקים 'שחמט'. 

ליל ניטל חסידות ויז'ניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד