כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
קיימו שיחות נפרדות

דיווח: חמאס והג'יהאד האסלאמי דחו הצעה להפסקת אש קבועה

מקורות מצריים אומרים כי חמאס והג'יהאד האסלאמי דוחים את הצעתה של מצרים להפסקת אש ולשחרור חטופים. הג'יהאד האיסלאמי מתעקש כי כל חילופי שבויים חייבים להתבסס על העיקרון של "כולם תמורת כולם"

דיווח: חמאס והג'יהאד האסלאמי דחו הצעה להפסקת אש קבועה
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

מקורות מצריים אמרו לרויטרס כי חמאס והג'יהאד האסלאמי דוחים את הצעתה של מצרים להפסקת אש ולשחרור חטופים.

על פי הדיווח, חמאס והג'יהאד האיסלאמי דחו הצעה מצרית לפיה הם יוותרו על השלטון ברצועת עזה בתמורה להפסקת אש קבועה, כך אמרו שני מקורות ביטחוניים מצריים.

עוד דווח כי מצרים הציעה "חזון", בגיבוי של מתווכים קטארים, שיכלול הפסקת אש בתמורה לשחרור חטופים נוספים, שיוביל להסכם רחב יותר הכולל הפסקת אש קבועה יחד עם שינוי מנהיגות בעזה.

שני ארגוני הטרור קיימו שיחות נפרדות עם מתווכים מצריים בקהיר, ודחו כאמור את היוזמה.

מצרים הציעה גם לערוך בחירות בעזה תוך הבטחה לחמאס שחבריה לא ירדפו או יועמדו לדין, אך הארגון דחה כל דבר מלבד משא ומתן לשחרור חטופים, כך אמרו המקורות. יותר מ-100 חטופים ישראלים עדיין מוחזקים בעזה.

אחד מאנשי חמאס אמר: "אמרנו גם שהסיוע לעמנו חייב להמשיך וחייב לגדול והוא חייב להגיע לכל האוכלוסייה בצפון ובדרום. אחרי שהתוקפנות תופסק והסיוע יגדל אנחנו נהיה מוכנים לדון בחילופי שבויים", ציין.

משלחת של הג'יהאד האסלאמי נמצאת כעת בקהיר לשיחות, אך גורם רשמי אמר כי הארגון שם לו למטרה להביא להפסקת המתקפה הצבאית של ישראל כתנאי מוקדם למשא ומתן.

הג'יהאד האיסלאמי מתעקש, אמר הפקיד, כי כל חילופי שבויים חייבים להתבסס על העיקרון של "כולם תמורת כולם", כלומר שחרור כל בני הערובה המוחזקים בעזה על ידי חמאס והג'יהאד האיסלאמי בתמורה לשחרור כל הפלסטינים הכלואים בישראל.

לפני המלחמה היו 5,250 פלסטינים בבתי הכלא הישראליים, אך המספר גדל כעת לסביבות 10,000 מכיוון שישראל עצרה אלפים נוספים בגדה המערבית ובעזה מאז ה-7 באוקטובר, כך טוענים הפלסטינים.

שחרור חטופים חמאס הג'יהאד האיסלאמי עזה מלחמת חרבות ברזל מצרים הפסקת אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד