ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
הסיבה שלא זוהה

אמו של החטוף שנהרג: "הוא ניצח את חמאס"

אמו של יותם חיים ממשיכה להדהים את כולם כשהיא מקבלת את הדין באהבה ומחבקת מילולית את החיילים שהרגו את בנה בשוגג לאחר שכבר זכה להשתחרר בכוחות עצמו מחוטפיו | מבקרת את ההפגנות נגד הממשלה וחושפת כי חמאס גילח את ראשו ולכן לא זוהה

אמו של החטוף שנהרג: "הוא ניצח את חמאס"
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

איריס חיים, אמו של יותם ז"ל שנמלט משבי החמאס ונורה בשוגג ע"י צה"ל, קמה מהשבעה והחלה להתראיין ולהדהים את כולם במסרים שלה. בראיון לרדיו 'גלי ישראל' אמרה: "בזמן השבעה הגיעה אחת ממשפחות החטופים שדווקא החזירו להם את בני המשפחה שנחטפו, ותוך כדי שהם שמחים ועולזים אצלי בשבעה אני שומעת שהאבא בדרך להפגנה. אני אומרת לו: 'על מה יש לך להפגין? החזירו לך את הילד', 'מה זה קשור' הוא עונה לי. לי זה היה קשה מאוד לשמוע את זה, זה חידד לי עד כמה עדיין אנשים לא עושים את ההקשר בין מה שקורה להם, במקום להגיד תודה לממשלת ישראל שהחזירה לו את הילד...".

עוד סיפרה: "זו לא הייתה שבעה פרטית אלא שבעה ציבורית. במהלך השבוע הזה הגיעו אלינו אנשים מכל קצוות הארץ ומכל המגזרים, זה הדהים אותנו וחיזק אותי מאוד. הבנו מתוך השבעה הזו שאנחנו לא אנשים פרטיים ושהשבעים יום שיותם נשאר בחיים היו בשביל המסר שעובר דרכנו ויגיע לעם ישראל. יותם יצא כגיבור, הוא נלחם עד הרגע האחרון וניצח את האויב כשהצליח לברוח. הגיעו אלינו חיילים לשבעה שאמרו שהם עם כל הנשק לא היו מסוגלים לעשות את מה שעשו יותם והחברים שנפלו. כרגע המסר שאנחנו רוצים להעביר זה להוריד את כל המחסומים, הקיטלוג וההפרדה שהייתה כאן".

יותם ז"ל.

עוד הוסיפה ואמרה: "אני מאמינה שהאחדות תגיע מהעם למטה. הגיעו השבוע אנשים שמייצגים קהילות שלמות הרוצות את הביחד כי כולם מבינים שרק ככה אפשר לחיות אחרת ניכחד. ואותם קולות שצועקים ומפגינים הם בסוף יהיו המיעוט. יש לנו עם מדהים וצריך להמשיך לשמור על האופטימיות בעניין הזה".

"הוא ניצח את חמאס, יצא כמו פרטיזן"

בראיון נוסף ל'חדשות 12' אמרה: "לא היה לי כעס על צה"ל ולו לרגע אחד, החיילים שלנו הם הדבר הכי מדהים שיש". בנוסף סיפרה שבעקבות המסר ששלחה ללוחמים שהרגו את בנה בשוגג, הם הגיעו לנחם אותה ושאר בני משפחה. "הגיעו המפקדים ואחר כך הגיעו החיילים המתוקים האלה. הם בוכים יחד איתנו והם חבר'ה צעירים, מהממים, מתוקים. אמרתי להם שאין שום כעס. אני מאמינה שיותם לקח בחשבון שזר פרחים לא יחכה לו בחוץ, כשברח".

עוד אמרה האם המופלאה: "הם סיפרו שהם ראו דמויות שהם לא היו יכולים לרגע אחד לדעת שאלו חטופים. לא היה להם אפילו רעיון שזה הם. להתעסק עם מה שהיה לפני כן זה לא מעניין אותנו. זה הסיפור: יותם יצא לחופש, גם אם הוא לא הגיע לארץ חי. הוא יצא מהשבי של חמאס, לכן הוא ניצח את חמאס. הוא יצא כמו פרטיזן, כמו אנשים אמיצים שיצאו מהגטו".

היא סיפרה עוד כי שאלה את החיילים איך הוא בנה היה נראה כאשר נורה והיא קיבלה תשובות מספקות שאותן לא רצתה לחלוק, אבל כן בחרה לספר כי חייל מילואים שחילץ את גופת בנה סיפר איך הם שמרו על גופתו עד הגעתה ארצה. "זה דברים נורא קטנים וזה מראה כמה החיילים שלנו הם אנושיים, הדבר הכי מדהים שיש. אולי בתוך תוכו יותם רצה שלא החמאס יהרוג אותו, וזה נותן לנו נחמה מסוימת", סיפרה האם השכולה איריס חיים.

יצוין כי בתיעוד מהשבעה שפרסמה יוצרת הרשת אלינה רבינוביץ', נראית איריס מדברת על התקרית ואומרת: "היום הבנתי גם, שכל הזמן אומרים 'מה לא ראו שהוא ג'ינג'י, לא ראו אותו?'", סיפרה האם לנוכחים, "הוא לא היה.. גילחו לו את הראש, הוא לא היה עם שיער. הם אמרו שלא יכלו לראות, הם לא הבינו. הם ראו דמויות רחוקות מאוד".

 

מלחמת חרבות ברזל חטופים חיילים חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד