ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
היום ה-81 למלחמה

חייל נפצע קשה במהלך חילוץ אזרח שנפגע מירי נ"ט על כנסייה בצפון; שלושה לוחמים נפלו בעזה

תשעה חיילים ואזרח נפצעו מירי נ"ט לעבר כנסייה בגליל המערבי, אחד הלוחמים במצב קשה | שני לוחמים נפלו אמש בקרבות בדרום רצועת עזה, 3 חיילים נוספים נפצעו באורח קשה | כמו"כ, לוחם שנפצע בצפון לפני מס' ימים, נפטר מפצעיו | היום: שלושה לוחמים נפלו בקרבות ברצועת עזה

חייל נפצע קשה במהלך חילוץ אזרח שנפגע מירי נ"ט על כנסייה בצפון; שלושה לוחמים נפלו בעזה
חילופי אש בגבול הצפון צילום: Ayal Margolin/Flash90

היום ה-81 למלחמה: דובר צה"ל פרסם הבוקר (שלישי) את שמותיהם של שני חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם. סמל ראשון במילואים אלישע יהונתן לובר הי"ד, בן 24, מיצהר, ורס"ל במיל' יוסף גיטרץ הי"ד, בן 25, מתל אביב, נפלו אתמול בקרב בדרום רצועת עזה.

אחר הצהריים פורסם כי רס"ר מאור לביא הי"ד, אב לארבעה, תושב סוסיא, נפל ברצועת עזה. בנוסף, סמ"ר דניאל נחמני בן 21, מכפר סבא, נפטר מפצעיו לאחר שנפצע במהלך פעילות מבצעית בצפון הארץ בשבוע שעבר.

יהונתן / יוסף הי"ד.

כמו כן, שני לוחמים בגדוד 82 וקצין בגדוד 75, נפצעו באורח קשה אתמול בקרב בדרום רצועת עזה. בנוסף, לוחם (מיל') בגדוד 6646, נפצע באורח קשה אתמול בקרב בצפון רצועת עזה.

בתוך כך, אזרח ישראלי נפצע קשה מירי נ"ט לעבר כנסייה במרחב שומרה. בתגובה, תקף צה"ל מבנה אליו נמלט המחבל אשר שיגר את הטיל.

כל העדכונים:

18:56 - ראש הממשלה נתניהו במערך 9900: "אנחנו אומרים למחבלי החמאס - אנחנו רואים אתכם ואנחנו נגיע אליכם".

18:44 - השרים עודכנו: ישיבת הממשלה בעניין מועד הבחירות לרשויות המקומיות - תתקיים מחר בשעה 12:00.

18:15 - הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה חללי צה"ל הי"ד: רס"ר (מיל') מאור לביא, בן 33, מסוסיא; רס"ן שי שמריז, בן 26, ממרכז שפירא, מפקד פלוגה בגדוד 931, חטיבת הנח"ל; סרן (מיל') שאול גרינגליק, בן 26, מרעננה, קצין בגדוד 931, חטיבת הנח"ל.

בנוסף, בקרב בו נפל רס"ר מאור לביא נפצע באורח קשה לוחם (מיל') בגדוד 450, חטיבת ביסל״ח. כמו כן, בקרב בו נפלו רס"ן שי שמריז ז"ל וסרן (מיל') שאול גרינגליק ז״ל נפצעו באורח קשה קצין ושני לוחמים בגדוד 931, חטיבת הנח"ל. בנוסף, לוחם בסיירת נח״ל, חטיבת הנח״ל נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים ומשפחותיהם עודכנו.

18:05 - הממשלה תדון בשאלת מועד הבחירות ברשויות המקומיות עד ליום חמישי הקרוב ולאחמ"כ תתקבל החלטה סופית.

18:00 - הרמטכ"ל סייר בעזה: "המלחמה תימשך עוד חודשים רבים ואנחנו נפעל בשיטות שונות - כך שההישג יישמר לאורך זמן".

17:40 - דיווח ערבי: ישראל תקפה שני כלי רכב באזור אל קלילה בדרום לבנון. לפי הדיווח יש הרוגים.

17:05 - לוחם נפצע קשה במהלך חילוץ האזרח שנפגע מטיל נ"ט בכנסייה באיקרית בגליל המערבי. 8 נוספים במצב בינוני וקל.

16:30 - פגיעה ישירה בבית כנסת באחד היישובים במועצה האזורית שדות נגב. ראש המועצה תמיר עידאן: "אם היו מחזירים לכאן את התושבים, היו נפגעים רבים".

16:35 - הותר לפרסום: רס"ר מאור לביא הי"ד, אב לארבעה, תושב סוסיא, נפל ברצועת עזה.

16:00 - פעולה איראנית? פיצוץ בקרבת שגרירות ישראל בניו דלהי. אין נפגעים.

15:30 - הפלסטינים מדווחים על ניתוק התקשורת והאינטרנט במרכז הרצועה ובדרום הרצועה.

15:21 - עקב חשש לירי טילים לשטחים פתוחים באזור יפתח, אנא הימנעו מהגעה לאזור.

15:15 - צער בעלי חיים: ‏טיל פגע בלול בדוב"ב שבצפון, אלפי עופות נהרגו.

15:05 - משרד הבריאות של חמאס: מספר ההרוגים עלה ל-20,915 ו-54,918 פצועים מתחילת המלחמה. לטענתם, 241 הורגים רק ביממה האחרונה.

14:50 - מפקד צבא איראן מוחמד באגרי: "ישראל עשתה טעות קשה כשהתנקשה ברזי מוסווי. הפשעים שלה לא יישארו ללא מענה".

14:30 - מרכז הסחר הבריטי מדווח על תקרית של ירי טילים סמוך לספינה במצר באב אל-מנדב, כ-60 מיילים ימיים מנמל חודידה שבשליטת החות'ים.

14:25 - צבע אדום בעוטף.

14:20 - אשקלון: 6 יירוטים במטח לפני דקות אחדות. אין נפגעים.

14:10 - אזעקות באשקלון.

13:50 - דיווחים ערביים על שמיעת פיצוצים ממצרים שכללו יירוט כטב"מ כ-2 ק"מ מחופי דהב שבסיני, ששוגר ככל הנראה על ידי החות'ים לעבר אילת.

13:14 - אזרח נפצע קשה מירי נ"ט על כנסייה בגבול הצפון, צה"ל תוקף בלבנון.

13:10 - שניים מאחיו של ח'אלד אלבטש, חבר הלשכה המדינית של הג'האד האסלאמי נהרגו בתקיפה בג'באליא. (אבו עלי)

12:50 - רומז על איראן: שר הביטחון גלנט בוועדת חוץ וביטחון: "אנחנו במלחמה רב זירתית, מתחילתה הותקפנו מ-7 זירות, פעלנו כבר ב-6 מהן. כל מי שפועל נגדנו הוא מטרה".

12:20 - סמ"ר דניאל נחמני בן 21, מכפר סבא, לוחם בגדוד 71, עוצבת ׳ברק׳ (188), נפטר מפצעיו לאחר שנפצע במהלך פעילות מבצעית בצפון הארץ ב-22.12.2023.

12:00 - לפני זמן קצר זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב הר דב ושומרה. לוחמי צה"ל תקפו מטרות בלבנון.

בשעות הבוקר מטוס קרב של חיל האוויר תקף תשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף, טנק ירה לעבר מטרה על מנת להסיר איום שנשקף מלבנון.

כמו כן, מוקדם יותר הבוקר, שוגר טיל קרקע אוויר משטח לבנון לעבר כלי טיס של חיל האוויר שפעל במרחב. הטיל לא פגע בכלי שסיים את משימתו בהצלחה.

11:10 - דיווח על חיסול ממוקד בעזה. על פי הדיווח בעזה, הותקף מהאוויר רכב שבו נסעו כמה מחבלים (אלמוג בוקר).

10:45 - מערך הסייבר הלאומי מזהיר מפני מתקפת דיוג איראנית הכוללת הודעת דוא"ל מתחזה שמנסה להונות אנשי מחשוב של ארגונים להוריד עדכון אבטחה

10:00 - ממשלת עיראק מגנה רשמית את התקיפה האמריקנית הלילה בבסיסים של המיליציות הפרו-איראניות שתקפו את בסיסי ארה"ב בעיראק ובסוריה

09:30 - במבצע של חטיבת מנשה במחנה הפליטים נור א-שמס שבאזור טול כרם אותר מבנה שבו נמצאו עשרות כלי נשק, מטענים ואמצעי לחימה, שהושמדו על ידי לוחמי צה"ל. כ-8 חשודים נעצרו

08:50 - לוחמי צה״ל חיסלו חוליית מחבלים שניסתה להניח מטען נפץ סמוך לטנק צה"ל בצפון הרצועה; הכוחות ממשיכים לתקוף יעדי טרור ברצועה מהאוויר מהים ומהקרקע

08:30 - בניגוד למסרים הפומביים ביחס להרחקת חיזבאללה לעומק לבנון, במגעים שישראל מקיימת מול ארה"ב וצרפת מדובר על הרחקה של כמה קילומטרים בלבד. >>לדיווח המלא

08:15 - במערכת הביטחון לוחצים על ארה"ב להעביר לישראל מסוקי קרב, אך הבקשה נדחתה בינתיים. המסוקים פועלים בשמי הרצועה מתחילת הלחימה ותוקפים גם בצפון. >>לדיווח המלא

07:50 - המרכז הבריטי לסחר ימי עדכן על תקרית במצר באב אל-מנדב, כ-50 מיילים ימיים מנמל חודידה שבשליטת החות'ים בתימן

07:33 - כוחותינו פועלים מאז שעות הלילה במרחב טול כרם. הפלסטינים מדווחים כי הכוחות פועלים במחנה הפליטים נור שמס, הבוקר ישנו דיווח על פינוי מספר מבני מגורים לקראת הריסתו של בית בו מתגורר מבוקש הנמצא בסביבתם.

07:25 - השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר יגיע היום לשיחות בבית הלבן על השלב הבא במלחמה בעזה. על הפרק: המעבר ללחימה בעצימות נמוכה, סוגיית היום שאחרי והבקשה הישראלית להאצת משלוחי הנשק האמריקנים. כך מדווח העיתונאי ברק רביד.

07:14 - העיתון אלערבי אלג'דיד מפרסם מפי מקורות מצריים כי משלחת ישראלית ביקרה בשבוע שעבר במצרים במקביל לביקורה של משלחת חמאס. עפ"י גורם מצרי, ששוחח עם העיתון - המשלחת כללה את מתאם השבויים והנעדרים מטעם הממשלה, גל הירש והוסיף כי משימתה של המשלחת הייתה לבחון מקרוב את עמדת ארגון הטרור חמאס בנוגע לאופציות שונות שיביאו להפוגה שתכלול עסקת שבויים.

07:07 - מקורות פלסטינים מדווחים על מעצרה של בכירת החזית העממית, ח'אלדה ג'ראר מתוך ביתה בראמאללה ג'ראר ריצתה בעבר עונש מאסר בכלא הישראלי והשתחררה בשנת 2021.

07:00 - אזעקות צבע אדום נשמעו הלילה בשעה 01:04 בשדרות, איבים וניר עם. בשעה 01:32 נשמעה אזעקת צבע אדום בנחל עוז.

 

מלחמת חרבות ברזל עדכונים שוטפים חמאס עזה חיילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד