ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
חוסלו מחבלים

ארה"ב תקפה יעדים בעיראק השייכים למיליציה פרו איראנית

ארה"ב תקפה מספר יעדים השייכים למיליציה פרו איראנית בתגובה למתקפות נגד בסיסים אמריקנים. ככל הנראה מספר מחבלים של הארגון חוסלו

ארה"ב תקפה יעדים בעיראק השייכים למיליציה פרו איראנית
צבא ארה"ב בעיראק צילום: Pixabay

ארה"ב תקפה 3 יעדים השייכים למיליציה הפרו איראנית קאטיב חיזבאללה בתגובה למתקפות נגד בסיסים אמריקנים בסוריה ובעיראק.

ע"פ הודעת צבא ארה"ב, התקיפות הרסו מתקנים וככל הנראה מספר מחבלים של הארגון חוסלו.

"התקיפות הללו נועדו לתת דין וחשבון לאותם גורמים שאחראים ישירות להתקפות על כוחות הקואליציה בעיראק ובסוריה ולמנוע את יכולתם להמשיך בהתקפות, אנחנו תמיד נגן על כוחותינו", אמר הגנרל קורילה, מפקד פיקוד מרכז של צבא ארה"ב.

כזכור אמש, מתקפה נגד בסיס אמריקני בצפון עיראק פצעה 3 אנשי צבא אמריקאים, אחד מהם במצב אנוש.

שר ההגנה לויד אוסטין הגיב על תקיפות ארה"ב בעיראק: "בהוראת הנשיא ביידן, כוחות צבא ארה"ב ביצעו תקיפות הכרחיות ומידתיות על שלושה מתקנים ששימשו את קטאיב חיזבאללה וקבוצות קשורות בעיראק. תקיפות מדויקות אלו הן תגובה לסדרת התקפות נגד ארה"ב בעיראק ובסוריה על ידי מיליציות בחסות איראן, לרבות תקיפה של קטאיב חיזבאללה המזוהה עם איראן על בסיס אמריקאי בארביב בצפון עיראק".

עוד אמר: "המתקפה שלהם גרמה לשלושה פצועים מקרב אנשי צבא ארה"ב, אחד מהם במצב אנוש. התפילות שלי עם האמריקאים האמיצים שנפצעו. ותנו לי להבהיר - הנשיא ואני לא נהסס לנקוט בפעולות הנדרשות כדי להגן על ארצות הברית, חיילינו והאינטרסים שלנו. אין עדיפות גבוהה יותר מזה. אמנם איננו שואפים להסלים את הסכסוך באזור, אך אנו מחויבים ומוכנים לחלוטין לנקוט בצעדים נחוצים נוספים כדי להגן על עמנו ועל המתקנים שלנו".

ארצות הברית סוריה עיראק מלחמת חרבות ברזל איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד