ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
"כדאי להיות זהירים"

המומחה מעריך: כך איראן נערכת לנקום על החיסול

בני סבטי, ממקימי דובר צה"ל בפרסית, על האפשרות לפעולה איראנית בעקבות חיסול בכיר משמרות המהפכה: "כדאי להיות זהירים ולא לחשוב שלא תהיה תגובה"

המומחה מעריך: כך איראן נערכת לנקום על החיסול
ריזא מוסווי צילום: באדיבות המצלם

שר החוץ האיראני איים אמש (שני) על ישראל, לאחר חיסולו של מוסאווי, בכיר במשמרות המהפכה האיראניים, בתקיפה שמיוחסת לישראל בסוריה. בני סבטי, חוקר במכון למחקרי ביטחון לאומי וממקימי דובר צה"ל בפרסית, התייחס לכך בשיחה עם אודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103.

"האיש הזה היה צומת מאוד גדול וחשוב. זה שיש לו מחליפים או סגנים שכבר יכולים להמשיך את מה שהוא התחיל או עשה, אין ספק, אבל האיראנים לוקחים את הזמן. אתמול בערב, ציפיתי לרקטות מדרום לבנון או מאיפשהו לאיפשהו בארץ. מה גם שאנחנו בתוך מלחמה וזה מאוד נוח להם להגיב", הסביר סבטי, והוסיף: "פעם האיראנים היו מגיבים הרבה יותר ומהר יותר. היום הם באמת לוקחים פתאום שיקולים".

לדבריו, "המנהיג האיראני הוא מאוד זהיר. יש נושאת מטוסים אמריקנית ליד איראן וצוללת אמריקנית ליד איראן, אלה דברים שהוא לוקח בחשבון. אתמול בלילה, אחרי 101 או 102 התקפות של מיליציות איראניות-עיראקיות, האמריקנים סוף סוף תקפו כמה מהן והרגו כמה מהן. יכול להיות שהחישוב הזה והזהירות הזאת יביא אותם להגיב עוד כמה ימים, עוד כמה שבועות. פעם היינו סופרים עד 40 יום, כי באסלאם, יום האבל הוא לא יום ה־30, הוא יום ה־40, אז בואו נהיה זהירים. אני חושב שכדאי להיות זהירים ולא לחשוב שלא תהיה תגובה, האיש הזה? אי אפשר לא להגיב עליו, לדעתי".

עוד טען: "הדרך האיראנית עובדת עד שהיא לא עובדת. הם לא מבינים את פקיעת הסבלנות של המערב. הם לא מבינים איך פתאום כל הדרך הפסיבית הזאת של הריגת הצד השני לאט ולא להיפגע, פתאום זה לא עובד להם. זה מאוד מוזר להם. זה קורה כל הזמן. גם במלחמת איראן-עיראק זה היה ככה. הם פתאום לא הבינו למה אמריקה תקפה אותם. האיראנים פשוט לא מתעוררים מהחלום הזה שהמיליציות יביאו להם את האימפריה האיראנית באזור. הם לא מבינים שהעולם לא נגמר ב־7 באוקטובר, הם לא מבינים איך ישראל קמה מהאבל ונלחמה החל מ־8 באוקטובר, זה מאוד קשה להם להבין וזה לא באמת שחמט בסוף. אין ספק שאנחנו מנצחים אותם במידות אחרות לגמרי. הם פשוט רוצים להרוג אותנו לאט, ואנחנו יום אחד מתעוררים ומחזירים להם מנה אחת שבעתיים".

עריכה: אמיתי דואק

איראן חיסול סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד