כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ראובן פינסקי בשטח

מנכ"ל הרשות לשירות לאומי - אזרחי פגש את המתנדבים החרדים שמסייעים בחקירות מחבלי הנוח'בה

בסיור שערך מנכ"ל הרשות לשירות לאומי אזרחי , ראובן פינסקי במקומות השירות של בני השירות בשב"כ ובלהב 433 התרשם עמוקות מהיקף הפעילות והתרומה האדירה למאמץ הלאומי ואמר למתנדבים: "תישאו את החרדיות שלכם בגאווה, אתם מקדשים שם שמיים ברבים" • עלייה משמעותית במצטרפים למסלולים הביטחוניים בשנה זו

מנכ"ל הרשות לשירות לאומי - אזרחי פגש את המתנדבים החרדים שמסייעים בחקירות מחבלי הנוח'בה
פינסקי ביחד עם החרדים שמשרתים במשטרה צילום: באדיבות המצלם

מי שיכנס למתקנים של גופי ביטחון שונים ברחבי הארץ יופתע לגלות עשרות צעירים חרדים ממגוון הקהילות והזרמים השונים שהשתלבו במגוון תפקידים מקצועיים פוסעים במרץ במסדרונות כאשר גודל השעה והאחריות הרבה ניכרים על פניהם.

צעירים אלו קיבלו החלטה משמעותית עבור הארגון שאליו נכנסו ועבור העתיד התעסוקתי שלהם במעלה הדרך בעז"ה להצטרף לאחד ממסלולי השירות האזרחי בגופים הביטחוניים. לא מופרז להגיד שמתחוללת כאן מהפכה של ממש במסלולי השירות הביטחוני שמשפיעה ישירות הן על המתנדבים והן על מקומות מובילים בהם שובצו המתנדבים.

המנהלים הישירים מצביעים על כישורים גבוהים ומוטיבציה אדירה של המתנדבים וקידוש שם שמיים שמתקדש על ידם בהחלטה לבא ולתרום במסגרת השירות האזרחי. "עבודת הקודש שהם מבצעים מסייעת לנו להציל נפשות רבות בעורף ובחזית" כך מעיד אחד המפקדים שאחראים על האיסוף המודיעיני במלחמה.

על מנת לעמוד מקרוב על התמורות הגדולות שעוברות על השירות האזרחי ערך מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי ראובן פינסקי סיור מיוחד במקומות השירות של בני השירות ביחידת להב 433 של משטרת ישראל בלוד, המופקדת על החקירה הגדולה בתולדות ישראל של פשעי החמאס ב-7.10, במסגרתה משולבים בני השירות בתפקידים טכנולוגיים וכן ביחידת תיוג ה-Ai בשב"כ שהוקמה עם פרוץ המלחמה ומאוישת בבני השירות מהציבור החרדי הרוכשים הכשרה ומקצוע מכובד לעתיד תוך כדי תרומה אדירה למדינה ולמאמץ המלחמתי המשותף.

במהלך הסיור, שנערך יחד עם הנהלת עמותת 'חברים', המפעילה את השירות האזרחי בציבור החרדי ומעניקה את המעטפת המלאה הנדרשת לבן השירות, נפגש המנכ"ל עם ראשי הארגונים המופקדים על שילוב בני השירות ושמע מהם ישירות על ההערכה העצומה שהם חשים לתרומה של המשרתים עבור המערכות בהם הם משולבים. "שמעתי את התשבחות ואת ההערכה המקצועית הגבוהה לאיכות העבודה ולכישורים המיוחדים שמפגינים פה בני השירות. התרומה לא תסולא מפז והיא משרתת את כל הסובבים אותנו".

מנכ"ל הרשות אמר למתנדבים "האיכות שאתם מגיעים איתה מוכיחה שלא סתם בחרו בכם להיות חלק מליווי החקירות, בן היתר של מחבלי הנוח'בה הארורים. קידוש ה' שאתם עושים מעצם זה שהנכם חלק מגופים מובחרים אלו הוא עצום".

בן שירות ששמו אסור בפרסום שיתף את מנכ"ל השירות הלאומי אזרחי במעט מחוויותיו ועמד על השליחות העצומה שלו שהוא מזהה גם כהזדמנות גדולה עבורו להתקדם בעתיד בעולם העבודה ולפרנס את משפחתו בכבוד.

יצוין, כי השנה עלה משמעותית סך המשרתים במסלולים הביטחוניים מהציבור החרדי לעומת מספרם בשנה שעברה. העלייה הגבוהה במספרם של המשרתים מלמדת על ההבנה שמסלולים אלו מבטיחים עתיד תעסוקתי משמעותי לצד תרומה אמיתית וגבוהה לקהילה ולמדינה. בימים אלו גם הסתיימה הרשמה לתכנית "מעלות 5", תכנית הדגל של השירות האזרחי בחברה החרדית המעניק את האפשרות להשתלב במסלולי הכשרה ושירות ביטחוניים בתפקידים טכנולוגיים ברמה גבוהה במיוחד שמבטיחה הכשרה וניסיון מעשי בגופים הכי נחשבים בישראל ומהווים נכס אדיר באיתור פרנסה מכובדת בהמשך החיים.

מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי ראובן פינסקי סיכם את הביקור ואמר: "בני השירות שפגשתי היום הם המגן של מדינת ישראל. השירות הקריטי שהם עושים במערכות הכי חשובות לביטחונה של מדינת ישראל מצטרף לגבורתם של בני השירות שפעלו מאז פרוץ הלחימה, כבר בשעות הראשונות הקשות בעוטף, במסגרות הביטחון וההצלה שהם משולבים בהם, להצלת חיים ושמירה על חיי אדם תוך סיכון עצמי. העתיד שאותם בני שירות צועדים אליו יהיה טוב יותר גם בזכות התרומה לקהילה ולסביבה וגם אודות להכשרה והניסיון האישי שהם צברו במהלך שנות השירות המשמעותיות".

מאיר זיידרוף, סמנכ"ל חברים, הוסיף: "קשה לתאר את ההתרגשות בסיור מסוג זה, כאשר אנחנו רואים את בני השירות יושבים בצמתים הקריטיים ביותר ומצילים חיים באופן המוחשי ביותר בעת הזו, עם שמירה מלאה על אורח חייהם המקודש ללא פשרה בתמיכה מלאה על מעטפת השירות שמעניקה חברים לכל בן שירות, כל אחד במקומו הוא".

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד