כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
נקבעו כהוראות קבועות בחקיקה

בשורה לצרכנים: ההוראות שיגבילו את ספקי הגז הביתי

משרד האנרגיה והתשתיות ממשיך לקדם את התחרות במשק הגפ"מ (גז בישול), במטרה לשפר את רמת השירות לצרכן הגז הביתי ולהוזיל את מחירו לצרכן | שתי הוראות בתחום קידום התחרות בגפ"מ, שנקבעו בעבר כהוראות שעה, נקבעו כהוראות קבועות בחקיקה

בשורה לצרכנים: ההוראות שיגבילו את ספקי הגז הביתי
בישול בגז צילום: pixsabay

ועדת הכלכלה בכנסת אישרה אתמול (שני) את הצעת חוק ההסדרים במשק המדינה (תיקוני חקיקה) (תיקון מס' 19), התשפ"ד – 2023 שיזם משרד האנרגיה והתשתיות.

לפי ההצעה, שתי הוראות בתחום קידום התחרות בגפ"מ, שנקבעו בעבר כהוראות שעה, נקבעו כהוראות קבועות בחקיקה. 

הוראת אחת קובעת שספק גז ביתי שקיבל הודעה מצרכן על הפסקת ההתקשרות עמו, לא יתקשר עם הצרכן ולא יציע לו הטבות כלשהן במשך שישה חודשים מיום מתן ההודעה. הוראה זו נועדה להגביל את יכולתם של ספקי הגז הביתי לסכל אפשרות של חילופי ספק גז וכתוצאה מכך, להגביר את התחרות בין הספקים. הוראה שנייה קובעת כי ספק גז ביתי העוסק בשיווק גפ"מ בפריסה ארצית, לא יוכל לסרב לתת שירות של הספקת גז לצרכן שמבקש לקבלם, אלא אם הראה הספק כי קיימים טעמים המצדיקים את אי מתן השירות. הוראה זו אוסרת על הפלייה בין צרכנים דומים של ספקי גז. 

לפי הנתונים המצויים בידי משרד האנרגיה והתשתיות, קידום סעיפים הוראות אלה הביאו לקידום התחרות בתחום הגפ"מ, לשיפור משמעותי של רמת השירות ולהוזלת מחירים, ולכן, ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה את הצעת המשרד להפוך הוראות אלה להוראות קבועות. הצעת החוק תונח על שולחן מליאת הכנסת לקריאה שנייה ושלישית.

הצעת החוק שאושרה בידי הוועדה מצטרפת לשורה של צעדים משמעותיים למען שיפור השירות בתחום הגפ"מ והוזלת מחירי הגפ"מ, לטובת ציבור צרכני הגז בישראל, ובכלל זה תקנות המסדירות את אמות המידה לשירות צרכנים שהותקנו לאחרונה.

 חן בר יוסף, מנהל מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה והתשתיות אמר: "הצעת החוק הינה בסיס חשוב להמשך קידומה של התחרות בשוק הגז הביתי הריכוזי. מנהל הדלק במשרד האנרגיה ביחד עם שותפיו באוצר וברשות התחרות ימשיך ויקדם תהליכים לטובת הצרכן הישראלי".

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד