כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
רכז הנוער האהוב

הלוחם שמצא את החנוכייה בעזה - נפל בקרב

רס"ר מאור לביא הי"ד נפל בקרב ברצועת עזה והותיר אחריו את רעייתו וארבע בנותיהן. מאור היה מתנדב ורכז הנוער בסוסיא. בחנוכה מצא חנוכייה בבית מחבל בעזה וריגש את עם ישראל כשסיפר שהדליק נרות בשג'אעיה

הלוחם שמצא את החנוכייה בעזה - נפל בקרב
מאור לביא הי"ד צילום: איחוד הצלה

רס"ר מאור לביא הי"ד, בן 33 ואב לארבעה ילדים ששימש רכז הנוער ביישוב סוסיא נפל בקרב ברצוע עזה. מאור אף שימש כמתנדב 'איחוד הצלה' בסניף הר חברון ולב השומרון.

מאור מצטרף לשורת הלוחמים שיצאו להגן על העם וארץ וחירף נפשו בקרב גבורה.

בדרום הר חברון מספרים על מאור שהיה חייכן ועדין, ששילב בחייו רוח וחומר, עבודה עם נוער ועבודת כפיים. הוא שימש כרכז נוער ביישוב והיה אבא מסור ואוהב לארבע בנותיו.

מאור אף מצא חנוכייה בתוך בית מחבל בעזה. בראיון לאסף ליברמן בכאן רשת ב' סיפר: "ראינו את החנוכייה מבצבצת מעל אחת השידות ולקחנו אותה. תחושת הבטן שלי אומרת שהיא כנראה נגנבה בשבת השחורה - הייתי רוצה להחזיר אותה לבעלים". הוא הוסיף כי בנר שביעי ושמיני הם הדליקו בה נרות בשג'אעיה: "זה היה מעמד מרגש".

המגיש אסף ליברמן שהשמיע את ההקלטה אתמול כתב היום: "הלם. רק אתמול השמענו בתכנית הודעה קולית ששלח לנו מאור לביא. לוחם מתוק ורחב לב שמצא חנוכייה בבית מחבל בסג'עיה ורצה להיעזר בנו כדי להחזיר אותה למי שהיא נלקחה ממנו. והנה כעת התבשרנו שנפל בעזה. אין מילים. יהי זכרו ברוך".

בארגון המתנדבים הלאומי - 'איחוד הצלה' שם התנדב שיגרו הודעת אבל, "אנו מחבקים את המשפחה בשעה קשה זו, שולחים את תנחומנו ומי יתן ולא תדעו עוד צער לעולם. ובלע המות לנצח ומחה ה' דמעה מעל כל פנים... הנהלת הארגון, הנהלת סניף הר חברון ולב השומרון ומתנדבי הסניפים, מתנדבי הארגון, עובדיו ומשפחת איחוד הצלה בארץ ובעולם". 

הותיר אחריו את רעייתו ענבר שתחי' לבית ליזרוביץ, מחנכת בבית הספר האזורי סוסיא. בנותיו הדר, שני שחר ועדי.

פרטים על מועד הלוויה יפורסמו בהמשך.

השם יקום דמו.

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד