ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
החיסול הדרמטי בדמשק

"האיראנים הם שחקני שח כל-כך מתוחכמים"

ד"ר מיכאל מילשטיין ניתח את התנהלות איראן במערכה בעקבות חיסול מוסווי: "האיראנים הם שחקני שח כל כך מתוחכמים והם ינסו לחשב את כל המהלכים" • על חיזבאללה: "נסראללה כיוון לאסדות הגז שלנו"

"האיראנים הם שחקני שח כל-כך מתוחכמים"
עלי חמינאי צילום: מתוך רשת X

ד"ר מיכאל מילשטיין, ראש הפורום ללימודים פלסטיניים במרכז דיין באוניברסיטת תל אביב וחוקר בכיר למדיניות ואסטרטגיה באוניברסיטת רייכמן, שוחח עם ליאת רון מרדיו צפון 104.5FM על השלכת חיסול מוסווי.

האם נראה שינוי בדפוס הפעולה האיראני במלחמה עד כה? לדבריו, "אני לא יודע אם עלינו להתרגש, אבל בטח לקחת את זה ברצינות. הוא אחד האישים היותר חשובים בציר בין טהרן, דמשק, ולבנון. החיסול שלו אחד הדרמטיים. אנחנו ראינו איומים בצורה שרק האיראנים יודעים, ואני חושב שצריך לקחת אותם ברצינות".

"מתחילת המלחמה איראן משחקת משחק מאוד בעייתי - היא לא עושה כלום, רק אנשים מטעמה. האיראנים לכאורה עומדים מהצד, ובמקרה הטוב הם מתווכים. החיסול הזה מכניס אותם לדילמה ודוחק אותם לפינה - הפעם נפגע משהו מאוד חשוב ואיך הם מתכוונים להגיב? ההצהרות האיראניות מנוסחות בצורה מאוד זהירה", אמר.

עוד הוסיף: "כל מה שחווינו בשבועות האחרונים בצפון צריך להטריד אותנו. לאיראנים יש שיטות משלהם, וכן זה צריך להדאיג אותנו. האיראנים הם שחקני שח כל כך מתוחכמים והם ינסו לחשב את כל המהלכים".

"נסראללה לא יכול להתעלם מקולות שאומרים לו 'אל תכניס אותנו להרפתקה הזו'. הם ינסו לחשוב על דרך יותר דרמטית להכאיב לישראל. לא בא לי לתת יותר מדי רעיונות. חשוב להיות יותר ריאליסטים מאשר אופטימיסטים במזרח התיכון. נצטרך לפתוח עין על מה שנסראללה ניסה לפגוע בו - נסראללה כיוון לאסדות הגז שלנו".

איראן חיסול סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד