ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
השלכות פוליטיות

"חוסר אמון מוחלט": בן גביר החליט שלא להאריך את כהונת נציבת שב"ס; נפגש עם המפכ"ל

בן גביר החליט, בניגוד להסכם הקואליציוני עם המחנה הממלכתי, שלא להאריך את כהונת הנציבה "בשל חוסר אמון מוחלט ופערים שאינם ניתנים לגישור" | בן גביר גם נועד עם מפכ"ל המשטרה ודן עמו בהארכת כהונתו | הנציבה תוקפת בחריפות | במחנה הממלכתי של גנץ זועמים על הפרת ההסכם הקואליציוני עצם

"חוסר אמון מוחלט": בן גביר החליט שלא להאריך את כהונת נציבת שב"ס; נפגש עם המפכ"ל
איתמר בן גביר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, החליט שלא להאריך את כהונתה של נציבת שב"ס, רב גונדר קטי פרי. לפי בן גביר, ההחלטה שלא להאריך את כהונתה התקבלה "בשל חוסר אמון מוחלט ופערים שאינם ניתנים לגישור". בן גביר קיבל את החלטתו בניגוד להסכם הקואליציוני עם 'המחנה הממלכתי' ולפיו כהונות הבכירים לא יופסקו באמצע המלחמה.

בעניינו של מפכ"ל המשטרה, בן גביר טרם קיבל החלטה. הערב נפגש המפכ"ל עם רב-ניצב קובי שבתאי, ודן עימו בסוגיית הארכת כהונתו. הפגישה התקיימה באווירה חיובית, ובהמשך צפויה להתקיים פגישה נוספת.

השר בן גביר נימק את החלטתו שלא להאריך את כהונת הנציבה: "בשל חוסר אמון מוחלט, פערים שאינם ניתנים לגישור, ובעקבות כך שהנציבה נמנעה מלממש את מדיניות השר ואף פעלה בניגוד לה".

"בין היתר", טען בן גביר, "ניהלה מו"מ עם מחבלי חמאס על תנאיהם, התנהלותה באירוע חמור שאירע בבית הסוהר רימונים, במהלכו ביקשה לטייח ולהסתיר מהשר את המתרחש. ההתנהלות הכושלת בטיפול ראש אירגון הפשיעה כוטייר, והחזרתו לתאו שבוע בלבד לאחר שהתרחשו התפרעויות בבית הסוהר".

השר בן גביר הודה לנציבה על כהונתה בתפקיד, ואיחל לה בהצלחה בהמשך דרכה.

נציבת בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי, מגיבה במתקפה חריפה נגד השר בן גביר ואומרת: "החלטה לא מפתיעה של שר חסר אחריות המשולבת בטענות מופרכות וחסרות שחר, תלושות מהמציאות וילדותיות המראות את אי הבנתו בשב״ס. הנציבה מודה על הזכות שניתנה לה להוביל את הארגון המשמעותי הזה, ארגון הכליאה הלאומי של מדינת ישראל, ומודה לכלל סגל שירות בתי הסוהר על העשייה המדהימה והמשמעותית בשנות כהונתה וביתר שאת בעת הלחימה. הנציבה תשיב למכתב השר בערכאה הנכונה".

יצוין כי להחלטה שלא להאריך את כוהנת נציבת שב"ס, ישנן השלכות פוליטיות. מסיעת 'המחנה הממלכתי' שבראשות השר בני גנץ נמסר: "החלפת בעלי תפקידים בכירים בכלל, וראשי ארגונים ביטחוניים בפרט, בעת הזו, פוגעת בתפקוד המדינה בעת מלחמה ואינה נכונה. אנו מצפים מראש הממשלה למנוע את הפגיעה הזו בביטחון המדינה ולא לאפשר החלטות משיקולים פוליטיים בניהול המערכה".

איתמר בן גביר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד