כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
אחרי רצף האירועים

המבצע למיגור הפשיעה בעיר התורה והחסידות

בשבועות האחרונים מנהלת המשטרה מבצע רחב היקף נגד גורמים עבריינים שאחראים לרצף אירועי הפשיעה בבני ברק: "אם יישבו על הפושעים הללו יום יום, בסופו של דבר הם יתייאשו ויעזבו את העיר"

המבצע למיגור הפשיעה בעיר התורה והחסידות
המבצע למיגור הפשיעה בבני ברק צילום: באדיבות המצלם

הפשיעה בבני ברק הרימה ראש בחודשים האחרונים וכללה רצף אירועי ירי והנחת מטענים שהפרו את שלוותה של עיר התורה והחסידות. בשל המצב, יצאה לאחרונה המשטרה במבצע מיוחד יחד עם השיטור העירוני נגד העבריינים המטילים אימתם על תושבי העיר, לצד פרויקט פינוי מתחמי הפשיעה שנבנו תוך השתלטות על המרחב הציבורי.

במסגרת המבצע, שיצא אל הפועל ביוזמת הפיקוד הבכיר של מרחב דן ומ"מ ראש העיר חנוך זייברט, המכהן גם כיו"ר הוועדה למיגור אלימות, יוחדו כוחות שיטור רבים ומוקדו מאמצים על שמות שהועברו למשטרה כמחוללי פשיעה מרכזיים. במהלך המבצע נעצרו רבים מהעבריינים על ידי המשטרה. לצד זאת פונו מתחמי פשיעה, ביניהם גם כאלה שגורמי האכיפה והגורמים העירוניים נמנעו מלגעת בהם בשנים האחרונות.

לא מעט מהעבריינים, כך מסתבר, ניצלו את ההפקר והעזו לנסות למתוח את החבל למחוזות חדשים. כך חוותה העיר בני ברק אירועי פשיעה בהיקף וברצף כמותם לא ידעה מזה שנים רבות, החל מהצתות בתי עסק ובתים ועד לירי והנחת מטענים.

נוכח רצף האירועים החריג, נפגעה תחושתם של תושבי בני ברק המורגלים בשקט ובשלווה. מי שהרים את הכפפה הוא מ"מ ראש העיר שכינס את הוועדה למיגור אלימות ברשותו, ירד לשטח, שמע את התושבים וסייר יחד עם קציני המשטרה ברחבי השכונות כדי למפות את המתחמים הבעייתיים.

כך יצא לדרך המבצע המיוחד שכלל שני מרכיבים: יד קשה נגד מחוללי פשיעה ופינוי המתחמים הבעייתיים, כולל אלה שזכו למעין חסינות של העלמת עין בשנים האחרונות.

בתיעודים שהגיעו לידי בחדרי חרדים נראה הליך הפינוי של אחד המתחמים על ידי גורמי האכיפה, בגיבוי של כוחות משטרה. בעיר מקווים כי היד הקשה תמשיך ותכביד על גורמי הפשיעה עד שאלה יתייאשו מלפעול בתחומי העיר החרדית.

"אני פועל במסגרת סמכויותיי כמ"מ עד כמה שאני יכול", אומר זייברט במעין התנצלות, "אבל אני לא אחכה עד שמישהו אחר יעשה את העבודה. אני נחוש להילחם בפשיעה הזו עד הסוף כדי להחזיר את השקט והבטחון לתושבי העיר".

לדבריו, "המפתח לשינוי עובר בחיזוק הקשר עם המשטרה. כשיש הדדיות הם תורמים את עצמם היטב וכשהם יישבו על הפושעים הללו יום יום, בסופו של דבר הם יתייאשו ויעזבו את העיר. בשנים האחרונות הקשר עם צמרת הפיקוד הבכיר במשטרה נחלש מעט וחבל שכך. אנחנו לא יכולים להסכים שבני ברק תהפוך לקן צרעות של עבריינים, וכדי למגר זאת חייבים שיתוף פעולה הדוק עם המשטרה".


זייברט עם קציני המשטרה

הוא מוסיף כי "השינוי כבר מורגש בשטח, אבל עבודה רבה עדיין לפנינו. לא מספיק למגר את אירועי הירי, גם מכת הגניבות חייבת לספוג מכת אכיפה קשה, וזה קשור בהכרח בטיפול הנוקשה הנדרש בסוגיית העובדים הזרים והשבחי"ם הממלאים את העיר. מי שיש לו היתר עבודה אנו לנו לא יכולים לגרש אותו, אבל אפשר וחייבים לדרוש שמי לא עובד כאן – שלא יבוא לחפש פה עבודה. אנחנו לא תחנה מרכזית של פועלים, לא נסכים לכך בשום אופן. כמו כן לא נאפשר לינה של פועלים כאלו בעיר".

בני ברק חנוך זייברט פשיעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד