כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
החתול ישמור על החלב

מינוי הזוי: נשואה לפלסטיני מונתה לתפקיד בשטחים

מזכ"ל האו"ם מינה את זיגריד קאג לתפקיד המתאמת ההומניטרית של האו"ם בשטחים. היא נשואה לפלסטיני שכיהן כסגן שר בממשלתו של ערפאת. השר כהן שלל את אשרת השהייה של המתאמת ההומניטרית הקודמת

מינוי הזוי: נשואה לפלסטיני מונתה לתפקיד בשטחים
מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש צילום: פלאש 90

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש מינה את ההולנדית זיגריד קאג לתפקיד המתאמת ההומניטרית של האו"ם בשטחים, אחרי שנשללה הארכת אשרת הכניסה של הקודמת בתפקיד לין הייסטינגס האנטישמית בשל החלטת שר החוץ אלי כהן.

קאג, הייתה בעבר שרה בממשלתו של ראש הממשלה מארק רוטה והתעמתה איתו לא פעם על היחס לישראל, היא נשואה לפלסטיני שכיהן כסגן שר בממשלתו של ערפאת.

מזכ"ל האו"ם פרסם הודעה על כך: "גב' קאג מביאה ניסיון עשיר בעניינים פוליטיים הומניטריים כמו גם בדיפלומטיה. לאחרונה כיהנה כסגנית ראש הממשלה ושרת האוצר בממשלת הולנד מאז ינואר 2022. לפני כן היא הייתה שרת המסחר והפיתוח של הולנד מאוקטובר 2017 עד מאי 2021, ושרת החוץ. עד ספטמבר 2021. סיגריד קאג נבחרה לראשות המפלגה הליברלית בספטמבר 2020 והיא פרשה מתפקיד זה באוגוסט 2023. היא הובילה את מפלגתה לניצחון בבחירות במרץ 2021.

כזכור השר אלי כהן החליט לשלול את אשרת השהייה בישראל של המתאמת ההומניטרית הקודמת של האו"ם לין הייסטינגס.

כהן כתב: "מפסיקים לשתוק אל מול ההטיה של האו"ם, החלטתי לשלול את אשרת השהייה בישראל של המתאמת ה'הומניטרית' של האו"ם לין הייסטינגס".

הוא ציין: "מי שלא גינתה את חמאס על הטבח האכזרי של 1,200 ישראלים, על חטיפה של קשישים ותינוקות, על מעשי התעללות נוראיים, ועל שימוש בתושבי עזה כמגן אנושי, אך מגנה את ישראל, מדינה דמוקרטית שמגינה על אזרחיה, לא יכולה לכהן בתפקיד באו"ם ולא תיכנס לישראל".

פלסטינים הולנד מלחמת חרבות ברזל האו"ם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד