כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
קיבל עונש מזערי

סקר: זה מה שחושבים הפולנים על חבר הפרלמנט האנטישמי שכיבה את החנוכייה

כ-63% מהפולנים אמרו כי חבר הפרלמנט הפולני שכיבה את החנוכיה בבניין הפרלמנט צריך לעזוב את תפקידו, זאת אחרי עונש קטן שהוטל על אותו חבר פרלמנט מטעם נשיאות הבית התחתון של הפרלמנט

סקר: זה מה שחושבים הפולנים על חבר הפרלמנט האנטישמי שכיבה את החנוכייה
התזת המטף צילום: צילום מסך

סקר חדש שפורסם בפולין מעלה כי 63% מהנסקרים סבורים כי חבר הפרלמנט גז'גוז' בראון שכיבה את החנוכייה שהוצבה בבניין הפרלמנט צריך להתפטר מתפקידו, כך דווח ב"כאן 11". לעומת זאת, 23% אמרו כי הוא יכול להמשיך בתפקידו לדעתם.

נזכיר כי במהלך חנוכה חבר הפרלמנט הפולני מהימין הקיצוני השתמש במטף כדי לכבות נרות חנוכה בפרלמנט הפולני. בתיעודים שפורסמו ברשתות החברתיות, נראה חבר הפרלמנט הפולני ממפלגת 'הקונפדרציה' מהימין הקיצוני, גז'גוז' בראון, מראשי מפלגת ימין קיצוני בפולין, מכבה את הנרות עם מטף בבניין הפרלמנט.

ניתן לשמוע את הסובבים אותו אומרים לו: "אתה צריך להתבייש". הוא השיב: "אלה שלוקחים חלק במעשי כת השטן צריכים להתבייש". ראש הממשלה החדש של פולין, דונלד טוסק, גינה את התקרית ואמר כי "כיבוי החנוכייה היא חרפה, אירוע כזה לא יכול לקרות שוב", אמר טוסק. גם יו"ר הפרלמנט, סימון הולובניה, גינה את המעשה ואמר כי "אין מקום לאנטישמיות ולשנאת זרים במדינה".

בעקבות האירוע החליטה נשיאות הבית התחתון של הפרלמנט להעניש את חבר הפרלמנט במניעת חצי משכרו ואיסור נאומים שהוטל עליו למשך שלושה חודשים.

אנטישמיות פולין הדלקת נרות חנוכה חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד