כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

4 טיפים מהמומחים של SFB לקידום אתרי שופיפיי

שופיפיי היא אחת הפלטפורמות הפופולריות ביותר לבניית אתרי איקומרס, והיא מציעה מגוון רחב של תכונות ופיצ'רים אשר מקלים על העסקים להקים ולנהל אתר שופיפיי משלהם • במאמר זה, אנו נספק לכם 4 טיפים ממומחים לקידום אתרי שופיפיי. הטיפים האלה יעזרו לכם להגיע ליותר לקוחות ולהגדיל את המכירות שלכם באתר השופיפיי שלכם

4 טיפים מהמומחים של SFB לקידום אתרי שופיפיי
אתרי קניות צילום: פיקסביי

מה זה שופיפיי?

שופיפיי (Shopify) היא פלטפורמה למסחר אלקטרוני המאפשרת לבעלי עסקים להקים ולנהל חנות איקומרס. היא מספקת כלים שונים שנועדו לפשט את התהליך של יצירת וניהול החנות,
למשל: עיצוב החנות, ניהול מלאי, עיבוד תשלומים, משלוחים, ועוד. בעזרת שופיפיי, גם מי שאין לו ניסיון טכני יכול לפתוח חנות איקומרס בקלות יחסית. היא מתאימה גם לעסקים קטנים וגם לחברות גדולות.

אומנם שופיפיי היא פלטפורמה פופולרית מאוד עבור עסקי איקומרס, אך היא אינה מבטיחה הצלחה. על מנת להצליח במסחר האלקטרוני, חשוב שבעלי אתרי איקומרס ישקיעו בקידום אתר שופיפיי שלהם ופיתוח העסק.

יתרונות וחסרונות המערכת

למערכת של שופיפיי יתרונות וחסרונות שחשוב להכיר.

יתרונות:

  • - ממשק ידידותי למשתמש: שופיפיי מאפשרת למשתמשים להקים חנות באופן פשוט ואינטואיטיבי, גם ללא ידע טכני רב.
  • - עיצובים מקצועיים: שופיפיי מציעה מגוון רחב של תבניות עיצוב יפות ומקצועיות, המתאימות למגוון עסקים.
  • - ניהול מלאי והזמנות: מערכת ניהול מלאי משולבת, שמאפשרת ניהול יעיל של המוצרים וההזמנות.
  • - תמיכה במגוון אפשרויות תשלום: שופיפיי תומכת במגוון רחב של אפשרויות תשלום, כולל PayPal וכרטיסי אשראי.
  • - כלים לשיווק וקידום: המערכת מכילה כלים שונים לשיווק דיגיטלי וקידום החנות, כגון SEO ופרסום ברשתות חברתיות.
  • - תמיכה ומשאבי למידה: שופיפיי מספקת מאמרים ותוכן רב עבור המשתמשים במערכת, ללמידה ושיפור האתרים שלהם.

חסרונות:

  • - עלויות חודשיות ועמלות: שופיפיי דורשת תשלום חודשי ולעיתים גם עמלות על עסקאות, שיכולות להיות יקרות לעסקים קטנים.
  • - תלות בתוספים ותוספות חיצוניות: ברוב המקרים נדרשת התקנה של תוספים נוספים (Apps) יעילים וחשובים מאוד עבור האתר שיכולים להיות בתשלום ולהעלות את העלות הכוללת.
  • - מגבלות בעיצוב: למרות המבחר הרחב של תבניות, ייתכן שחלק מהמשתמשים ימצאו את האפשרויות כמגבילות מבחינת התאמה עיצובית.

משפך מכירות למקסום המכירות

הרבה אנשים שמעו ומכירים את הביטוי "משפך מכירות", אך כמה באמת מבינים את המשמעות שלו?
ביסוס משפך מכירות אפקטיבי הוא חלק חיוני בתהליך קידום אתר שופיפיי. כשאנחנו מדברים על משפך מכירות אנחנו מדברים על תהליך שבו אנחנו לוקחים אדם זר שלא הכיר את האתר שלנו, בונים איתו מערכת יחסים ולבסוף הופכים אותו ללקוח מרוצה שחוזר וקונה לאורך תקופה ארוכה.
כדי לבנות משפך מכירות מוצלח, חשוב להבין את הצרכים וההעדפות של הלקוחות הפוטנציאליים ולספק להם את המידע הנכון בזמן הנכון. זה כולל שימוש בכלים שונים וחדשניים. ככל שהמשפך יהיה יותר ממוקד ומותאם לקהל היעד שלך, כך ישתפרו סיכויי המרה של גולשים ללקוחות פעילים.

אז ממה מורכב משפך מכירות?

משפך מכירות מורכב ממס' גורמים שונים שנפרט עליהם עכשיו ןשתוכלו ליצור אותם מיד לאחר שתסיימו לקרוא את המאמר.

  • קידום ממומן - קידום ממומן הוא כלי מצויין להזרמת תנועה ממוקדת ואיכותית בהכוונה שלנו לאתר. את התנועה הראשונית לאתר תוכלו להביא באמצעות קידום ממומן בגוגל, פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק ועוד. אתם תוכלו לייצר קמפיינים ממומנים ולטרגט את קהל היעד שלכם לפי גיל, מיקום גיאוגרפי, תחומי עניין ועוד.
    בשלב הזה אנחנו מתחילים למשוך את תשומת לבם של לקוחות פוטנציאלים, הם נחשפים אלינו וחלקם נכנס לאתר ואף מבצע רכישה כבר באינטרקציה הראשונית. השאר יכנסו למשפך המכירות שלנו.
  • חווית הלקוח באתר UX/UI - כאשר גולשים חדשים נכנסים לאתר שלנו, חשוב שיהיה להם קל, נוח ונגיש לבצע כל פעולה שהם רוצים. חשוב שהאתר יהיה מעוצב ומסודר ברמה הכי טובה שאפשר ובהתאמה מדוייקת לנישת העסק. חשוב שהאתר יראה טוב, שיטען מהר ושלקוח יוכל למצוא את מה שהוא צריך במס הקליקים הנמוך ביותר שאפשר.
    לקוח שלא יסתדר עם האתר שלנו פשוט לא ירצה להיות לקוח שלנו ויכול להיות שלא נוכל להרוויח אותו בחזרה גם.
  • שימוש בתוספים להעלאת ערך ההמרה באתר - בעולם המכירות יש את מה שנקרא Upsell ו Downsell וכבר נסביר למה הם כל כך חשובים לאתר השופיפיי שלכם.
    Upsell - טקטיקת מכירה שבה עסק מציע ללקוח לרכוש מוצר או שירות נוסף, בנוסף למוצר או השירות שהלקוח כבר מתכוון לרכוש - במחיר מוזל יותר.

לדוגמה, חנות בגדים עשויה להציע ללקוח שעומד לקנות נעליים, להוסיף לסל הקניות שלו גרביים איכותיות בהנחה של 30%. או, שחנות אלקטרוניקה עשויה להציע ללקוח לקנות תוכנה או ביטוח, כאשר הוא רוכש מחשב חדש.
Downsell - טקטיקת מכירה שבה עסק מציע ללקוח לרכוש מוצר או שירות זןל יותר, כאשר הלקוח מתלבט או אינו מסוגל להרשות לעצמו את המוצר או השירות המקורי.
לדוגמה, חנות אלקטרוניקה עשויה להציע ללקוח לרכוש מחשב נייד זול יותר, כאשר הלקוח מתלבט בין שני דגמים של מחשבים ניידים. או, חנות בגדים עשויה להציע ללקוח לרכוש חולצה זולה יותר, כאשר הלקוח מתלבט בין שתי חולצות.

אפשר לממש את אסטרטגיות המכירה האלו באמצעות תוספים שונים שניתן להתקין על האתר שלכם, הם מגיעים באפשרויות שונות, למשל:
פופאפים - חלונות שקופצים לגולשים בזמן גלישה באתר בתזמון והגדרות שאתם קובעים מראש. תוכלו להציג קופונים, סיילים, הנחות ועוד במצבים שונים באתר. תוכלו להתאים אותם עבור כל מוצר באתר איך שתרצו.
• בסל הקניות - רגע לפני שהלקוח עומד לעשות צ'ק אאוט, תוכלו להציג בפניו מוצרים שונים בהנחה מפתה כדי שיוסיף אותם לעגלה לפני שהוא עובר לתשלום.

  • אחרי שהוא כבר רכש - תוכלו להציג ללקוח שהרגע לחץ על כפתור התשלום, מוצרים במחיר שלא יחזרו בלחיצת כפתור שמבצעת עבורו רכישה מיידית ללא צורך בהזנה נוספת של פרטי האשראי או המשלוח.
  • דיוור לגולשים שלא ביצעו המרה - הבאנו תנועה לאתר, שילמנו עליה, הגולשים הוסיפו פריטים לעגלה, הוסיפו פרטי משלוח ותשלום אבל משהו השתבש והם החליטו שלא לרכוש.
    יכול להיות שזה קרה מסיבה טכנית אבל רוב המקרים יכול להיות שזה קרה כי הם התחרטו בגלל עניין המחיר. ניתן לפתור או לפחות לנסות לפתור את הסוגייה הזאת באמצעות קופון הנחה שישלח אליהם אוטומטית יום או יומיים אחרי שהם יעזבו את האתר שלנו.
    באמצעות דיוור אנו יכולים להקים הודעות אוטומטיות שישלחו לדוא"ל או לטלפון עבור גולשים שנטשו עגלה באתר.
    ברגע שגולש שנטש עגלה בגלל מחיר מקבל קופון הנחה עם קישור לסיום הרכישה שלו, יש סיכוי מאוד גדול שהוא יחזור לסיים את הרכישה

  • דיוור ללקוחות קיימים - הרבה בעלי אתרי איקומרס מדברים על קמפיינים ללקוחות חדשים ומתעסקים נורא בסוגייה של לקוחות חדשים כל הזמן.
    אך עליהם להבין שהכוח והכסף לא נמצאים אצל הלקוחות החדשים אלא אצל הלקוחות הקיימים והמרוצים שלנו.
    במידה ולקוחות אשר רכשו באתר אישרו לקבל תכנים פרסומיים נוכל מידי תקופה לשלוח להם קופון הנחה כלשהו, הטבת יום הולדת או פשוט לעדכן אותם בסייל שיש לנו באתר.
    לקוחות מרוצים שקנו באתר שלנו יחזרו לקנות שוב, אנחנו רק צריכים להזכיר להם שאנחנו קיימים.

סליקה

מערכת הסליקה שלכם היא המערכת שבאמצעותה תקבלו את כל התשלומים באתר.
סליקה יעילה ובטוחה היא חיונית להבטחת חווית רכישה חלקה ונעימה עבור הלקוחות. שופיפיי מציעה מגוון רחב של אפשרויות סליקה, המתאימות לעסקים בכל גודל וסוג.
אך אם אתם רוצים לקבל תשלום באמצעות כרטיסי אשראי ישראלים, עליכם למצוא ספקים מתאימים.
חשוב לשים לב לעמלות שלוקחים לכם על כל עסקה ולנסות להתמקח, חשוב שתוכלו לקבל תשלום במגוון האמצעים שיש ללקוח הפוטנציאלי שלכם כדי להקל עליו בתהליך הרכישה. וכמובן חשוב שיהיה לכם ספק שיתן לכם מענה מיידי כאשר יש לכם בעיות בנושא הסליקה באתר.

שירות לקוחות

אולי חשבתם שכל עניין הקידום הוא בעניינים הקשורים אך ורק לכסף ושרק כמה כסף שנשקיע וכמה שמשפך המכירות שלנו יהיה יותר איכותי, ככה נעשה יותר כסף.

אך זאת לא האמת, ללא שירות לקוחות מקצועי ויעיל עבור הגולשים שלכם, ואני מדבר גם על אלה שעדיין לא רכשו - לא תוכלו להתקדם ולהגיע רחוק.
זה לא משנה עד כמה כל העסק, המוצר ושירות המשלוחים מושלם, תמיד יש בעיות.
ואם אתם לא תדעו לתת מענה ללקוחות שלכם כשיש להם בעיה או כאשר הם צריכים עזרה בתשלום או בכל דבר אחר אתם פשוט תאכזבו אותם ויתכן שתשרפו את האפשרות של שימור הלקוח לטווח הרחוק או הקרוב.
ככל שתהיו זמינים יותר ותתנו תשובות חכמות ומדויקות יותר, בכמה שפחות פינג פונגים ובדיקות ככה הלקוחות שלכם ירגישו שהם מתנהלים מול עסק רציני ומקצועי שכדאי לתת לו צ'אנס.
שירות לקוחות טוב בנוי על זמינות, הכרת העסק, המוצר, שירות המשלוחים ומתן תשובות מהיר ומדוייק ללקוחות.

ניתוח נתונים במערכת של שופיפיי

לאחר שמבחינתנו הכל מוכן והתחלנו לרוץ בקידום אתר השופיפיי שלנו, צריך כל הזמן לשים לב מה קורה באתר. באמצעות המערכת של שופיפיי נוכל לנתח מגוון רחב של מידע שקיבלנו, לטובת שיפור כלל המערכות של העסק שלנו. למשל:

  • נתוני מכירות: ניתוח כמותי של המכירות שלך, כולל מוצרים שנמכרים ביותר, עיתויים של פיקים במכירות, והכנסות כוללות.
  • התנהגות הגולשים באתר: נתונים על הדרך שבה הלקוחות משתמשים באתר שלך, כולל דפים שבהם הם מבלים זמן רב יותר, נתיבי ניווט באתר, ונקודות יציאה מהאתר.
  • מקורות תנועה: פירוט של איך הלקוחות מגיעים לאתר שלך, כולל תנועה ממנועי חיפוש, רשתות חברתיות, קמפיינים ממומנים, ועוד.
  • המרות ושיעורי נטישת עגלות: ניתוח של שיעורי ההמרה שלך, הבנה מדוע לקוחות עוזבים את האתר לפני סיום רכישה, ואיזה מוצרים הם הוסיפו לעגלה לפני נטישה.
  • פילוח לקוחות: נתונים דמוגרפיים על לקוחותיך, כולל גיל, מין, מיקום גאוגרפי ועוד, המאפשרים להבין את קהל היעד שלך טוב יותר.
  • ביקורות ופידבק של לקוחות: אנליזה של פידבק מלקוחות יכולה להצביע על מה מרצה או מאכזב את הלקוחות במוצרים או בחווית הקנייה.
  • ביצועי מוצרים: ניתוח של ביצועי מוצרים שונים, כולל מחזורי חיים של מוצרים, פופולריות וכמות המלאי שנמכרה.

באמצעות כל המידע הזה, אתם תוכלו ללמוד המון על העסק שלכם. תוכלו לגלות מה החוזקות שלו, מה החולשות שלו ולטפל בכל מה שנרצה לשנות, אז חשוב להשקיע בזה זמן, כדי שאם נעשה שינויים - הם יהיו מדוייקים ומתאימים לגולשים שלנו.

לסיכום:

שופיפיי היא מערכת מצוינת עבור ניהול אתר איקומרס, יש לה יתרונות ויש לה גם חסרונות.

אבל בסופו של יום היא מבצעת את עבודתה בנאמנות בפער מכל מערכת ניהול תוכן אחרת.

באמצעות הטיפים שמנינו לקידום אתרי שופיפיי תוכלו לקחת את האתר שלכם קדימה ולהעיף אותו למרחקים,
הטיפים האלו מבוססים על שנים של ניסיון, הצלחה ושגרה יום יומית של מומחים מ SFB Digital Marketing.

בהצלחה!

צרכנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד