כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"לא נגעת בסמארטפון"

ובבן הנעקד: אלפים בכו ושרו בהלוויית יהונתן לובר הי"ד

הלוויה קורעת לב נערכה לקדוש יהונתן אלישע לובר הי"ד שנפל ברצועת עזה. אלפים שרו ובכו את הניגון של חסידות ויז'ניץ מהימים הנוראים. אביו חגי: "אני חרד חרדה גדולה יחד איתכם מהיום שאחרי ומה שיקרה לנו אחרי המלחמה". צפו בתיעודים ממסע הלוויה

ובבן הנעקד: אלפים בכו ושרו בהלוויית יהונתן לובר הי"ד
הסבא הרב שמואל יניב במסע הלוויה צילום: יונתן זינדל - פלאש 90

בחלקה הצבאית בהר הרצל ליוו היום את סמ"ר אלישע יהונתן לובר הי"ד שנפל בקרבות ברצועת עזה. מסע ההלוויה נפתח, לבקשת המשפחה, בשירת ניגון 'הבעל שם טוב' איתו נכנס יהונתן לחופה.

במהלך מסע הלוויה ספד הסבא הרב שמואל יניב ואמר: "אנחנו דור של גואלים, אנשים שלא רוצים ליהנות מהלקיחה. אנחנו רוצים להיות רק גואלים, לתת. אלישע מסמל את הדבר הנשגב הזה שנקרא גואלים". בהמשך ביקש הסבא לשיר ביחד 'אשר בחר בנו מכל העמים' וכל הקהל שר ביחד עם הסבא. 

בהמשך נשמעה שירת 'עוד יזכור לנו אהבת איתן' של חסידות ויז'ניץ מהימים הנוראים על ידי הרב דודקביץ רבה של יצהר. שיר שלא הותיר עין יבשה. 

במסע הלוויה נראה גם זקן אדמו"רי רוז'ין הרבי מקופיטשניץ שיהונתן הי"ד היה קשור לאדמו"ר.

חגי לובר, אביו של יהונתן, ספד: "יהונתן בני אהובי, זכינו בך, אתה ילד כל כך עדין ובעל רגש ובעל אמונה, בלי גרם אחד של חספוס וציניות. אתה שלא נוגע בסמארטפון כי יש בו דברים רעים, אתה שנולדת להיות חולם ולא לוחם, אתה בני, מאז שמחת תורה הפכת להיות לוחם עז נפש, שש אלי קרב".

"לא חיפשת אשמים בממשלה או בצבא, לא חיפשת בשמאל או בימין אלא ידעת שהאשם נמצא אך ורק ברוע של המחבלים השפלים שמסוגלים לירות מטווח אפס בקשיש ניצול שואה".

הוא הוסיף: "בניגוד לרבים אחרים, לא התבלבלת ושיקרת לעצמך, אתה יצאת להשמיד את הרוע הצרוף, יצאת בני אהוב בשליחות מוסרית שאין נעלה ממנה להכרית את הרוע מהעולם. ידעת שאת הטוב והשלום לא קונים במילים אלא במעשי גבורה כמו שלך".

בהספד פנה חגי לציבור: "אני רוצה להציע תיקון קטן כי יהונתן הוא כבר לא רק הבן שלי, הוא הבן שלכם. לפני שמחת תורה עברנו כולנו תקופה קשה. הרגשנו שהעם אהוב שלנו מתפרק. באו האויבים הארורים והזכירו להו שאנחנו עם אחד והכריחו אותנו לדבר ולהילחם זה לצד זה".

הוא הוסיף: "אני חרד חרדה גדולה יחד איתכם מהיום שאחרי ומה שיקרה לנו אחרי המלחמה, הזאבים כבר ממתינים. מכאן במעמד נוראי של אב שכול אני קורא למנהיגים שלנו, חצי שנה לאחר המלחמה, תנו לעם להחליט, תלכו לבחירות, העם חכם ויחליט את מי הוא משאיר. אחדות לא משיגים בסיסמאות ריקות. אחדות משיגים בחשיבה ובמהלך נכון".

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד