י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
צה"ל הונחה להביא נתונים

ישיבת הממשלה על מועד הבחירות המקומיות התפזרה ללא החלטה

חברי הממשלה התכנסו לדיון על מועד הבחירות לרשויות המקומיות. במהלך הדיון לא התקבלה החלטה, והממשלה הנחתה את צה"ל להעביר למזכירות הממשלה עד מחר

ישיבת הממשלה על מועד הבחירות המקומיות התפזרה ללא החלטה
בחירות מקומיות, ארכיון צילום: פלאש 90

חברי הממשלה התכנסו בצהריים (רביעי) לדיון על מועד הבחירות לרשויות המקומיות. נכון לעכשיו התאריך של הבחירות הוא ב-30 בינואר, אך בגלל נתונים חדשים שהגיעו בסוף השבוע שעבר מצה"ל ואשר מצביעים על קושי בקיום הבחירות - הממשלה התכנסה כדי לדון בדחייתן ל-27 בפברואר.

במהלך הדיון לא התקבלה החלטה, והממשלה הנחתה את צה"ל להעביר למזכירות הממשלה עד מחר בשעה 14:00 את עמדתו באשר לאפשרות שחרורם של 2189 מועמדים לבחירות ברשויות המקומיות הנמצאים כיום בשירות מילואים פעיל, מי מהם לא ניתן לשחרר וכן, פילוח מדויק באלו רשויות יש מועמדים שלא ניתן לשחררם.

מלשכת שר הפנים נמסר: השר ארבל קיבל את עמדת גורמי המקצוע העדכנית ולשכת הרמטכ״ל ובדיון שהתקיים היום בממשלה אף הוצג בעל פה נתון לפיו 700 מועמדים לוחמים בעזה בעת הזו. ובשל כך עמדתו היא כי יש לפעול לדחיית הבחירות ל27.2

ביום ראשון הקרוב, הממשלה תקיים דיון המשך כאשר בידיה הנתונים המלאים מצה"ל ותקבל החלטה על מועד קיום הבחירות.

השר מיכאל מלכיאלי אמר בישיבת הממשלה: "אנחנו לא נמצאים בדיון האם לדחות את הבחירות או לא, הבחירות נדחו פה אחד בכנסת, הכנסת איפשרה את התאריך של פברואר. צריך לאפשר למקסימום אנשים לבחור ולהיבחר, ואני מקווה שהממשלה תאשר פה אחד, ותהיה קשובה לאזרחים".
בישבה, השר גדעון סער צידד בעד בחירות בינואר. קיש ורגב הובילו את הקו נגד דחיית הבחירות.
ישיבת ממשלה בחירות מקומיות בחירות מקומיות 2023

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד