א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
המשבר בעיצומו

בתום הפגישה אצל רה"מ: אין הסכמות בין גנץ לבן גביר

נתניהו נפגש בתום ישיבת הממשלה עם גנץ ובן גביר בניסיון לפתור את המשבר סביב סיום תפקיד נציבת שב"ס. המחנה הממלכתי: "אין שום סיכום. החלפת בעלי תפקידים בכירים בכלל אינה נכונה"

השר איתמר בן גביר
השר איתמר בן גביר צילום: ישי ירושלמי

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בתום ישיבת הממשלה עם השר בני גנץ והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לאחר שהאחרון החליט על סיום תפקיד נציבת שב"ס קטי פרי בניגוד לסיכום הקואליציוני בין נתניהו לגנץ בהקמת ממשלת החירום.

מהמחנה הממלכתי בתום הפגישה: "אין שום סיכום. החלפת בעלי תפקידים בכירים בכלל, וראשי ארגונים ביטחוניים בפרט, בעת הזו, פוגעת בתפקוד המדינה בעת מלחמה ואינה נכונה. אנו מצפים מראש הממשלה למנוע את הפגיעה הזו בביטחון המדינה ולא לאפשר החלטות משיקולים פוליטיים בניהול המערכה".

בישיבת הממשלה פנה השר חילי טרופר לנתניהו ואמר: "אני יודע שזה לא על סדר היום, אבל אני מבקש להגיד. 4 ימים אחרי פרוץ המלחמה הקמנו ממשלת אחדות, וסוכם שכל הבכירים יישארו בתפקידיהם. זה כתוב שחור על גבי לבן. הפרת ההסכם בעצם משדרת שאחדות וביטחון זה פחות חשוב, ואפשר לחזור למריבות שהיו".

בן גביר השיב: "אחדות זה כולם; זה להתחשב בכולם. צד אחד לא יכול לעשות הסכם עם הצד השני שמכתיב לצד שלישי מה לעשות. דבר ראשון צריך להתחשב".

‏גנץ אמר: "הצטרפנו לממשלת החירום וכל הממשלה הצביעה על כך כשידוע מה ההסכם. הציפיה היא לא לגופו של איש אלא לגופו של התהליך".

מירי רגב לגנץ: "אתה גם היית שר וגם תחתיך היו ארגונים וראשי ארגונים וכשיש ארגון שלא מתפקד זו בעיה. איך שר יכול לקחת אחריות על ארגון בלי שיש לו יכולת לנהל אותו?.

‏נתניהו: "נשב על זה אחרי הישיבה ונדבר על הכל".

בנימין נתניהו בני גנץ איתמר בן גביר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד