י"ט אייר התשפ"ד
27.05.2024
איראן לא חוששת מארה"ב

ה'וול סטריט ג'ורנל': ביידן מסכן את חיילי ארה"ב

במאמר מערכת כותבים עורכי העיתון האמריקאי 'וול סטריט ג'ורנל', כי הנשיא ביידן מסכן את חיילי ארה"ב. שלושה חיילים אמריקאים נוספים נפגעו. בסיסי ארה"ב הפכו למטרות של מל"טים של האויב האיראני והחות'י

ה'וול סטריט ג'ורנל': ביידן מסכן את חיילי ארה"ב
מחבלי החות'ים משתלטים על ספינה צילום: דוברות החות'ים

חיילים אמריקאים נפגעים ממיליציות הנתמכות על ידי איראן בבסיסים אמריקאים במזרח התיכון על ידי מל"טים שמגיעים ממליציות איראניות בעיראק ובסוריה, כשלזה מתווסף האיום החות'י בתימן. עורכי העיתון ה'וול סטריט ג'ורנל' תוהים במאמר מערכת "מתי הנשיא ביידן ימלא את תפקידו כמפקד העליון ויגן על אמריקאים הפרוסים בחו"ל".

מיליציות איראניות תקפו את כוחות ארה"ב במזרח התיכון כ-100 פעמים מאז אוקטובר, וביום שני חלף מל"ט נפץ על פני הגנות שהציבה ארה"ב בבסיס בעיראק, שני אמריקאים נפצעו בינוני ושלישי נמצא במצב אנוש.

הממשל האמריקאי ביצע התקפות נגד שלושה מתקנים ששימשו קבוצת פרוקסי איראנית שאחראית למתקפה. "שר ההגנה לויד אוסטין פרסם הצהרה לפיה "תפילותיו" הן עם הפצועים. וזה נחמד, אבל מר אוסטין אינו כומר. תפקידו של שר ההגנה האמריקני הוא למנוע התקפות כאלה ולהגן על חייליו מלהיות מטרות קלות מדי עבור מיליציות שיעיות".

"ביידן חושש" כותבים העורכים, "מר ביידן חושש להיות מעורב בסכסוך גדול יותר, שאולי לא יהיה פופולרי בשנת בחירות. אבל החרדה הזו מפריעה כעת לחובתו המרכזית להגן על כוחות ארה"ב".

חיילים אמריקאים יודעים את הסיכונים, "אבל לשרת כחוטפי מל"טים בגלל שוושינגטון מסרבת להרתיע את האויב לא אמורה להיות בין הסכנות. והתקיפות הסמליות של ביידן לא הרתיעו את הנציגים של איראן בעיראק או בכל מקום אחר" כותבים העורכים.

עוד מציינים העורכים: "החות'ים, צבא נוסף שנתמך על ידי איראן, גם הם לא מתרשמים מהקואליציה האמריקאית החדשה להגנה על הספנות המסחרית בים האדום".

"ארה"ב לא הענישה את החות'ים על כך שהם לקחו את הכלכלה העולמית כבני ערובה, למרות שארה"ב יודעת את מיקומם של אתרי השיגור של החות'ים, המכ"מים, הנשק וההנהגה הצבאית. החות'ים מהמרים שלארצות הברית אין את הרצון הפוליטי להעניש את הפיראטיות שלהם".

עוד כותבים: "מאחורי כל זה עומדת איראן, אם כי הבית הלבן מסרב לומר את האמת הזו או לעשות הרבה בנידון. מר ביידן חושש שאיראן עלולה להאיץ את תוכנית הגרעין שלה, או לשחרר עוד יותר את אנשיה וליצור צרות לממשלת עיראק המארחת בסיסי צבא ארה"ב ומודיעין נגד דאעש. טהראן מנצלת את החשש של ארה"ב מהסלמה לטובתה".

 

איראן עיראק ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד