כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
נס מהלך

אחרי שהתמוטט פגש הניצול את המתנדבים שהצילו את חייו

הניצול בן ה-70 הודה לחובשי הצלה שהצילו את חייו: "אם לא הייתם מגיעים במהירות, לא הייתי חי היום". קמב"צ הצלה מנחם אינדיג: "תמיד מרגש לפגוש את הנס מול העיניים כשהוא חי ומהלך"

אחרי שהתמוטט פגש הניצול את המתנדבים שהצילו את חייו
המתנדבים והניצול בבית החולים צילום: ארגון הצלה

נס מהלך: שבוע אחרי שהתמוטט באמצע הרחוב ברמת גן, פגש הניצול המבוגר את חובשי הצלה שביצעו בו החייאה מוצלחת והודה להם בהתרגשות

את הקריאה על התמוטטות של אדם בן 70 באמצע הרחוב ברמת גן בשעות הבוקר העמוסות, קיבל חובש הצלה אלי ביטון והגיע בתוך זמן קצר למקום האירוע באמבולנס הצלה. יחד עם מתנדב הצלה יוסף שאבו הם החלו לבצע בו פעולות החייאה שכללו עיסויים ומתן שוקים חשמליים. בחסדי שמים הם הצליחו להציל את חייו והוא פונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים איכילוב להמשך טיפול רפואי.

"כשהגענו למקום האירוע מצאנו גבר כבן 70 שוכב על המדרכה מחוסר הכרה, ללא דופק ונשימה, לאחר שהתמוטט ברחוב, יחד עם חובשים ופראמדיקים של הצלה ומד"א ביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות הכוללות עיסויי לב, מתן שוקים חשמליים ותרופות מצילות חיים והוא פנה להמשך טיפול בחדר הלם בבית החולים איכילוב", מספרים חובשי הצלה אלי ביטון ויוסף שאבו.

שבוע לאחר האירוע שהסתיים בנס, הגיע חובש הצלה אלי ביטון ביחד עם קמב"צ וחבר הנהלת הצלה מנחם אינדיג לביקור חולים בבית החולים איכילוב. בשיחה עם הצוות הרפואי ועם הניצול שנמצא בשלבי החלמה, הם שמעו שב"ה הוא חוזר לעצמו, לאחר טיפול מיטבי שקיבל בבית החולים. הניצול, שהתרגש לפגוש את מי שהציל את חייו הודה לביטון במילים חמות ואמר "הגעתם במהירות שיא. הטיפול הראשוני שלכם הציל את החיים שלי, אני לא יודע אם הייתי כאן היום לולא פעולות ההצלה המיידיות שלכם".

לדברי קמב"צ הצלה מנחם אינדיג: "תמיד מרגש לפגוש את הנס מול העיניים כשהוא חי ומהלך. המתנדבים המסורים של הצלה יוצאים 24 שעות בכל ימות השבוע לקריאות ואירועים של הצלת חיים ועושים זאת בצורה מעוררת הערצה, גם במחיר ויתור על חייהם האישיים".

הצלה מד"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד