כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"השאלה לא מיותרת"

יוסי כהן נכנס לפוליטיקה? זו הייתה תשובתו

ראש המוסד לשעבר יוסי כהן הודה כי הוא עוסק באפשרות להיכנס לפוליטיקה אך אמר כי עדיין לא החליט. "השאלה לא מיותרת כי עדיין לא החלטתי, ואני בוודאות עוסק בהחלטה", אמר

יוסי כהן נכנס לפוליטיקה? זו הייתה תשובתו
יוסי כהן צילום: מתוך שידורי ערוץ 12

ראש המוסד יוסי כהן התייחס בריאיון ל'מקור ראשון' לשאלת כניסתו לפוליטיקה ואמר כי עדיין לא החליט אך הוא עוסק בכך.

בפתח הריאיון התייחס כהן לתוכנית ההתנתקות וטען: "ההתנתקות הייתה טעות היסטורית, טעות מהדהדת. לא רק מבחינה מודיעינית, מכל הבחינות. אני לא מכיר דבר אחד טוב שקרה בגלל ההתנתקות. זו טעות, קודם כול כי כך לא מנהלים משא ומתן. אחת המתנות הכי גדולות שהרשות הפלסטינית קיבלה אי־פעם ממדינת ישראל היא ההתנתקות. מתנה שאין לתאר. אמרנו להם 'בלי כל תנאי, 365 קילומטרים מרובעים שלכם'. זה חתיכת שטח. אני לא יודע מה עבר בראשו של מי שקיבל אז את ההחלטה לתמוך בהתנתקות, ואני לא יודע מה עבר לראש הממשלה דאז, המכובד מבחינתי, אריאל שרון, שעשה את התהליך הזה בלי שום תנאי, בלי שום תמורה".

על היום שאחרי בעזה אמר: "אנחנו לא רוצים שליטה מלאה על רצועת עזה, וכן מאמינים שצריכה להיות שליטה ביטחונית כדי לוודא שאין איום. אבל אחרי כל החודשים הארוכים האלה של מלחמה, מישהו יצטרך להתחיל לבנות להם מדינה מחדש. אני קיוויתי לרגע שמצרים תיקח אותם. הרשות הפלסטינית במתכונתה הנוכחית לא יכולה לספק את זה. לא כרגע, לא ברצועת עזה".

על הכניסה לפוליטיקה אמר: "השאלה לא מיותרת כי עדיין לא החלטתי, ואני בוודאות עוסק בהחלטה. אני לא יכול להסתכל מהצד לומר 'יאללה נו, תסתדרו'".

על המחאה נגד הרפורמה המשפטית אמר: "אם אתה מתנגד לשלטון, אם אתה לא רוצה שמשהו ייצא לפועל, אתה יוצא ומוחה בקול גדול. עד לנקודה של מניעת ההתנדבות. אגב, אמרתי גם למי שהובילו את המחאה בימים ההם, שהם טעו בענק. הרפורמה היא לא סיכנה את הדמוקרטיה, אבל שני הצדדים משקרים, הליכוד 15 שנה בשלטון, 15 שנה בוחר שופטים, פתאום דחוף רפורמה? באופן הזה?".

מלחמת חרבות ברזל יוסי כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד